دفاع مقدس برگرفته از مکتب امام حسین (ع ) است..

۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۰ کد : ۱۸۱۰۱ نهاد
تعداد بازدید:۳۸۲
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دفاع مقدس را نشات گرفته از قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است و درس‌های این واقعه عظیم تاریخی، چراغ راهی برای شیعه در دوران مختلف است.
دفاع مقدس برگرفته از  مکتب امام حسین (ع ) است..

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی در جلسه زیارت عاشورا دانشگاه کاشان حضرت امام حسین (ع)  را منحصر به فرد دانست و افزود:شرکت میلیونی مردم در اربعین حسینی از هر قوم و ملیتی نشان از تاثیر گذاری این امام عزیز در ارواح بشر است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: مهمترین کاری که امام حسین (ع) در عالم انجام داد تاثیرگذاری در جان و روح بشر است.
وی با بیان اینکه یکی امام حسین (ع) را باید الگو قرار دهیم، نوع نگاه به حوادث  را مهم دانست و افزود:  حادثه‌ای سخت تر از واقعۀ کربلا در بین انبیاء و اولیای الهی وجود ندارد، این حادثه به قدری با عظمت و دردناک بود که طبق روایات حتی ملائک هم به شکوه درآمدند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دفاع مقدس را نشات گرفته از قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از  مکتب امام حسین ع است و درس‌های این واقعه عظیم تاریخی، چراغ راهی برای شیعه در دوران مختلف است.
حجت الاسلام والمسلمین خسروی قلب مطمئنه  را راه رستگاری انسان دانست و خاطر نشان کرد:  کسی که در مکتب امام حسین ع است یکی از ویژگیهای او اطمینان قلبی است که اگر در زندگی فردی و اجتماعی  قلب انسان مطمئن باشد رستگار می شود.
وی با اشاره به اینکه خدای متعال متعال می فرماید: «یا ایتها النفس المطمئنه»، خطاب به انسان و روحی است که دارای آرامش باشد. تاکید کرد: باید از مکتب امام حسین(ع) و اربعین حسینی به این برسیم که قلب ما مطمئنه است و صاحب نفس مطمئن شویم.
وی با اشاره به آیه ۶۴ سوره عنکبوت که این زندگی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست؛ و زندگی واقعی سرای آخرت است، خاطر نشان کرد: واقعه عاشورا که در کربلا اتفاق افتاد یکی از این حوادث الهام بخش و عبرت آموز است که باید مورد توجه همه جوامع اسلامی بویژه جوانان و نخبگان قرار گیرد.

 


نظر شما :