آریان پور کاشانی تمامی اموالش را به دانشگاه کاشان اهدا می‌کند

۳۰ آبان ۱۳۸۷ | ۱۱:۵۴ کد : ۱۴۲۹۳ دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۳۲
مسئول ستاد جلب مشارکتهای دانشگاه کاشان از واگذاری و اهدای تمامی اموال موروثی خاندان "آریان پور کاشانی" به این دانشگاه خبر داد.

دکتر "عباس زراعت" چهارشنبه در گفتگو باخبرنگار ایرنا ، ارزش این اموال که شامل چند واحد مسکونی، باغ، زمین و مرکز آموزش عالی است را بیش از ‪۱۰۰‬ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اظهار داشت: دکتر "منوچهر آریان پور" با توجه به تعاملی که با این دانشگاه دارد، حق تالیف کتابهای خود را پس ازمرگ را نیز به دانشگاه کاشان واگذار کرده است.
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان افزود: آریان پور همچنین سالانه جوایزی را برای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته زبان انگلیسی این دانشگاه در نظر گرفته است.
وی با تقدیر از تلاشها و اقدامهای خیرخواهانه خاندان آریان پور ، ابراز امیدواری کرد: در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان، افراد نیکوکار دیگری در تاسی از آریان پور، برای برطرف کردن نیازهای این دانشگاه، کمک کنند. 
دکتر منوچهر آریان پور کاشانی در سال ‪ ۱۳۰۹‬در تهران به دنیا آمد و پس از اخذ دیپلم برای ادامه تحصیل به‌آمریکا رفت و کارشناسی و کارشناسی ارشد را در گرایش ادبیات انگلیسی و زبان‌شناسی و دکترا را در گرایش ادبیات قرن ‪ ۱۶‬و ‪ ۱۷(‬ادبیات رنسانس) اخذ کرد.
وی ضمن سالها تدریس در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا با همراهی پدرش دکتر "عباس آریان پور" مدرسه عالی ترجمه را در ایران بنیانگذاری کرد.
محصول یک عمر تحقیق و مطالعه آریان پور کاشانی، تالیف هفت فرهنگ لغتهای متعدد انگلیسی به فارسی ، فرهنگ لغتهای پیشرو، نگارش مقاله‌های متعدد در باره ادبیات انگلیسی و ترجمه و تالیف چند کتاب به فارسی و انگلیسی است.
این استاد فرهیخته هم اکنون دوران بازنشستگی خود را در ایالات آمریکا سپری می‌کند و چندین بار به همراه همسرش خانم "شری اندرسون" برای تدریس دوره‌های کوتاه مدت آموزش زبان به صورت افتخاری به دانشگاه کاشان آمده است.


منبع: http://www1.irna.ir/fa/news/view/line-14/8708299231110114.htm


نظر شما :