غزه در تاریکی به استقبال عید قربان می‌رود

۱۹ آذر ۱۳۸۷ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۴۳۰۶ اینترنت
تعداد بازدید:۹۳۴
ساکنان محاصره شده‌ی نوار غزه در حالی به استقبال عید سعید قربان می‌روند که فعالیت شرکت برق این منطقه به دلیل کمبود سوخت از روز یکشنبه بار دیگر متوقف می‌شود.

به گزارش ایسنا، شرکت برق غزه اعلام کرد: مقدار سوختی که از گذرگاه‌ ناحال عوز وارد غزه شده تنها به ادامه فعالیت نیروگاه برق تا صبح امروز کمک می‌کند و پس از آن بار دیگر غزه در خاموشی فرو خواهد رفت.
شرکت برق غزه از سازمان‌های حقوقی خواسته تا وارد عمل شوند و نسبت به ورود سوخت لازم برای فعالیت نیروگاه برق غزه اقدام کنند. در همین حال آژانس بین‌المللی کمک رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز نسبت به کمبود مواد غذایی و کمک‌های اساسی به نوار غزه هشدار داد.
عدنان ابوحسنه، سخنگوی این آژانس در جمع خبرنگاران در غزه تاکید کرد: انبارهای مواد غذایی این آژانس برای کمک رسانی به ساکنان نوار غزه تنها می‌تواند تامین کننده نیاز مردم این منطقه طی دو یا سه روز آینده باشد.
وی افزود: چنانچه بستن گذرگاه‌ها ادامه یابد با افزایش بحران انسانی در غزه روبه‌رو خواهیم شد.
ابوحسنه از جامعه بین‌المللی خواست تا هر چه سریعتر وارد عمل شده و اسراییل را وادار به بازگشایی گذرگاه‌های غزه کنند. هم اکنون 750 فرد نیازمند در غزه وجود دارند که باید کمک‌های اساسی به آنها ارایه شود.
وی تاکید کرد: تعداد کم کامیون‌ها که اسراییل روز پنجشنبه گذشته اجازه ورود آنها را به نوار غزه داد برای کمک رسانی به ساکنان این منطقه کافی نبود و ادامه این وضعیت خطر افزایش بحران انسانی را به دنبال دارد.
سخنگوی آنروا تاکید کرد: اوضاع غزه هم چنان نامناسب است و برق بسیاری از مناطق این منطقه کاملا قطع شده است.
وی با اشاره به احساس یاس و ناامیدی شدید در بین ساکنان غزه از بحران اقتصادی و بستن بانک‌های غزه به دلیل کمبود نقدینگی خبر داد.
ابوحسنه تصریح کرد: هنوز هیچ وعده‌ای از سوی اسراییل در خصوص زمان بازگشایی گذرگاه‌ها داده نشده اما ما امیدواریم برای جلوگیری از افزایش بحران گذرگاه‌های غزه باز شود.
این درحالی است که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بهانه تداوم حملات موشکی فلسطینیان به شهرک‌های یهودی نشین تصمیم گرفته که امروز (یکشنبه) نیز گذرگاه‌های تجاری غزه را بسته نگه دارد.
مسوولان رژیم اشغالگر هم چنین صبح امروز گذرگاه یافا در اراضی اشغال شده را بستند تا مانع از ورود کشتی جدیدی شوند که با هدف شکستن محاصره نوار غزه و با حضور جمعی از اعضای عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) قصد ورود به غزه را داشت.
این کشتی حامل کمک‌های انسانی و هم چنین شخصیت‌هایی از رهبران احزاب و جنبش‌ اسلامی داخل اراضی خط سبز است.
از سوی دیگر به دنبال تاکید مسوولان فلسطینی مبنی بر انصراف تل آویو از وعده‌اش مبنی بر آزادی 250 اسیر فلسطینی تا پیش از عید سعید قربان منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند: ایهود المرت، نخست وزیر مستعفی این رژیم امروز طی نشستی با اعضای کابینه این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.
این در حالی است که حسین الشیخ، رییس شورای امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرده بود مقام‌های اسراییلی رسما تاخیر در آزادی 250 اسیر فلسطینی را به تشکیلات خودگردان ابلاغ کرده‌اند.


منبع: http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100956331138


نظر شما :