وحدت حوزه و دانشگاه باید تبیین و تفسیر شود

۰۴ دی ۱۳۸۷ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۴۳۱۸ کاشان
تعداد بازدید:۸۴۱
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از برکات وجود امام راحل (ره) برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که باید تبیین و تفسیر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امروز در جمع دانشگاهیان و طلاب شهرستان کاشان افزود: حس هوشیاری و آگاهی از حوادث و جریانات سیاسی داخل و خارج از کشور برای حوزه و دانشگاه لازم است و باید برای انجام رسالت وحدت حوزه و دانشگاه حرکت کنیم.
وی لازمه دوام حکومت اسلامی را پشتیبانی حوزه از نظام دانست و افزود: با وجود تمام تهاجم و تحریم‌ها امروز انقلاب اسلامی ایران متقدترین نظام سیاسی دنیا‌ست.
عضو شورای خبرگان رهبری به لزوم آگاهی سیاسی و شناخت عمیق از جریانات سیاسی به عنوان لازمه رهبری در اسلام تأکید کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید همچون گذشته از مقام ولایت و حکومت اسلامی حمایت کنند.
وی از مرجعیت شیعه به عنوان تنها سد مقاوم در برابر قدرت‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: هوشیاری مرجعیت شیعه در عراق تنها عامل مقاومت در برابر قدرت نظامی آمریکا‌ست و رمز موفقیت مجاهدان افغانستان پیروی از تفکر شیعی است.
آیت‌الله نمازی یادآور شد: بهترین راه تربیت مدیران و رهبران شجاع در نظام اسلامی اخلاص و خدامحوری و این دو عامل مهم‌ترین دلایل ناتوانی استعمار در تسخیر حوزه‌های علمیه است.
وی گفت: دانشگاهیان باید همچون طلاب حوزه‌های علمیه ضمن حفظ هوشیاری و آگاهی سیاسی مستقل باشند و ابزار گروه‌های سیاسی قرار نگیرند.
وی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: استفاده نامزدهای انتخاباتی از پول و امکانات غیرمجاز به منظور کسب آرای بیشتر یک ضعف بزرگ است و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید از جاذبه‌های دنیا دوری کنند.
در پایان این مراسم دانشگاه‌ها و مراکز علمی کاشان طی بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت سالروز ورود آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به این شهرستان آمادگی خود را برای اطاعت و پیروی از اوامر رهبر انقلاب اسلامی در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی اعلام کردند.


منبع: http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8710031712


نظر شما :