تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های کاشان و علوم پزشکی کاشان

۰۳ بهمن ۱۳۸۷ | ۰۲:۰۴ کد : ۱۴۳۴۳ دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۳
دانشگاه‌های کاشان وعلوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان امروز تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی امضاء کردند.

رئيس دانشگاه كاشان  به پورتال خبري كاشان گفت: در راستاي كمك به پيشرفت دانش و فناوري در سطح كشور و با توجه به اهيت همكاري‌هاي علمي و پژوهشي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي در جهت نيل به اين مهم،‌ تفاهم‌نامه در شش ماده و 25 بند منعقد شد.
دكتر «سيدجواد ساداتي‌نژاد»، همكاري‌هاي آموزشي، پژوهشي، ارتباطات بين‌المللي، امور اجرايي، فرهنگي، رفاهي و روش اجرايي را از جمله مواد اين تفاهم‌نامه ذكر كرد و اظهار داشت: با توجه به قابليت‌ها و پتانسيل‌هاي علمي، آموزشي و پژوهشي موجود در اين دو دانشگاه در راستاي ارتقاء سطح فرهنگ و توسعه نيروي انساني كارآمد و پيشرفت جامعه همكاري اين دو دانشگاه ضروري است.
وي، راه‌اندازي رشته بيوتكنولوژي از مهرسال آينده در اين دانشگاه، راه‌اندازي صندوق پژوهش و فناوري، رشته نانو و شيمي موجود در دانشگاه،‌ تسويه فاضلاب و كيفيت آب، مشاوره، راه‌اندازي نشريات مشترك، دادن امكانات به كاركنان دو طرف، كتابخانه‌هاي دو دانشگاه، اورژانس هسته‌اي، پيشگيري از اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي و افزايش پهناي باند مشترك را از جمله موارد لازم همكاري اين دو دانشگاه دانست.
به گفته وي، با امضاء اين تفاهم‌نامه تبادل عضو هيأت علمي، دانشجو، استفاده متقابل از امكانات آموزشي بر حسب نياز، راه‌اندازي دوره‌هاي جديد تحصيلات تكميلي و اجراي دوره‌هاي مشترك، مبادله بورسيه در مقاطع مختلف تحصيلي طبق مقررات آموزشي، اجراي مشترك دوره‌هاي آموزشي آزاد، فراگير، كوتاه مدت و استفاده مقابل از تجربيات يكديگر در ارتقاء كيفيت آموزشي فراهم مي‌شود.
رئيس دانشگاه كاشان، همكاري مراكز پژوهشي در دانشگاه و تأسيس و راه‌اندازي گروه‌ها، مراكز و مؤسسات پژوهشي مشترك، استفاده از تجهيزات و امكانات تحقيقاتي و آزمايشگاهي يكديگر، همكاري متقابل در برگزاري همايش‌ها و كارگاه‌هاي علمي و پژوهشي، فراهم نمودن امكان استفاده اعضاء هيأت علمي، محققان و دانشجويان تحصيلات تكميلي از امكانات و خدمات پژوهشي و فرصت مطالعاتي اعضاء هيأت علمي، چاپ و انتشار و توزيع نشريات را از ديگر موارد اين تفاهم‌نامه ذكر كرد.
به گفته ايشان با امضاء اين تفاهم‌نامه، همكاري در گسترش روابط منطقه‌اي و بين‌المللي و خريد تجهيزات خارجي و كتب و نشريات به منظور استفاده از تخفيف و تسهيلات ويژه انجام مي‌شود.
دكتر ساداتي‌نژاد يادآور شد: در نشر امور اجرايي، فرهنگي و رفاهي اين تفاهم‌نامه استفاده از امكانات فرهنگي،‌ ورزشي و خدمات اسكان و پذيرايي در سفرهاي علمي و تفريحي، ايجاد و بهره‌برداري از امكانات رفاهي مشترك استفاده متقابل از امكانات نرم‌افزاري خدماتي، استفاده از توانمندي‌هاي خدماتي چاپ و نشر، اجراي برنامه‌هاي مشترك فرهنگي، ‌اداري و عمراني و استفاده از همكاري نيروي انساني و عوامل مديريتي و اجرايي در زمينه‌هاي علمي،‌ پژوهشي، فرهنگي و اجرايي فراهم و امكان‌پذير مي‌شود.
لازم به ذكر است در دانشگاه كاشان نزديك به هفت هزار دانشجو و دانشگاه علوم پزشكي كاشان سه هزار دانشجو مشغول به تحصيل هستند.


منبع: http://knp.ir/News.asp?id=835


نظر شما :