ثبت میدان ۱۵ خرداد کاشان در فهرست آثار ملی

۱۴ بهمن ۱۳۸۷ | ۰۱:۰۸ کد : ۱۴۳۵۹ کاشان
تعداد بازدید:۱۶۱۵
میدان ۱۵ خرداد کاشان به عنوان یکی از مکان های انقلاب اسلامی در فهرست آثار ملی ثبت شد .

برای نخستین بار در کشور و طی مراسمی در تهران ، 11 مکان رویدادهای انقلاب با عناوین « میدان پانزده خرداد کاشان ، میدان شهدای تهران ، چهارراه هفتم محرم اصفهان ، چهارراه شهدای یزد ، میدان شهدای ساری ، چهارراه آیت الله نجفی همدان ، مسجد امین سنندج ، خیابان تربیت تبریز و محوطه جلوی مسجد قزلی ، خیابان شریعتی کرمان و محوطه جلوی مسجد جامع کرمان ، منزل آیت الله بروجردی قم و میدان دهم دی مشهد » در فهرست آثار ملی ثبت شدند .
همچنین در مراسم امروز از 13 مستند نگار بهمن 57 که به نوعی در ثبت این رویداد بزرگ تاریخی نقش داشتند تجلیل شد که در میان آنان نام استاد مشفق کاشانی به عنوان شاعر انقلاب به چشم می خورد .
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در این مراسم گفت : برای زنده نگه داشتن خاطرات پیروزی انقلاب برای نسل های جدید باید مکان رویداد‌های انقلاب را شناسایی و حفاظت کنیم تا بتوانیم به ترویج ارزش‌های انقلاب بپردازیم .
دولت آبادی افزود: این اقدام با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی ، وزارت کشور ،‌ سازمان شهرداری و دهداری ها و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صورت گرفت و به همین منظور به طور مشترک ضوابطی تعیین شد که می تواند متضمن هویت کالبدی و تداعی معانی وقایع مهم تاریخی کشور باشد .
وی یادآور شد : پیش از این مکان هایی چون خانه ستارخان ،‌ حسینیه جماران ، میدان بهارستان و میدان آزادی در فهرست آثار ملی ثبت شده اند .


منبع: http://knp.ir/News.asp?id=882


نظر شما :