دومین همایش جهانی زنان با موضوع «ره‌آورد جهان اسلام در مسایل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم»

۱۹ بهمن ۱۳۸۷ | ۱۹:۲۲ کد : ۱۴۳۶۷ نهاد
تعداد بازدید:۷۰۰۵۶
دفتر امور خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری معاونت های فرهنگی دانشگاه ها و مؤسسات ذیربط دومین گردهمایی علمی‌ ـ فرهنگی حوزه زنان را با موضوع «ره‌آورد جهان اسلام در مسایل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم» برگزار می کند.

این همایش به دنبال استقبال کم ‌نظیر اساتید و دانشجویان از برنامه های پیشین و با هدف بسط و گسترش اندیشه اسلامی پیرامون حقوق زنان، کودکان و بنیان‌های خانواده، بررسی اهداف و پیامدهای اسناد بین‌المللی زنان در جهان و واکاوی پیامدهای منفی فمینیسم در دستور کار دفتر امور خواهران قرار گرفته است.
معاونت‌های فرهنگی وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه الزهراء (س)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارشاد اسلامی، امور بین‌المللی زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اداره زنان و کودکان مجمع جهانی اهل بیت (ع)، دفتر امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم و سازمان صدا و سیما در برگزاری دومین همایش جهانی زنان همکاری خواهند داشت.
یادآور می شود اولین همایش بین‌المللی زنان با عنوان «زنان، مسایل فرهنگی- اجتماعی و جهانی‌سازی» اردیبهشت‌ماه سال 1383 با حضور بیش از 500 نفر از صاحبنظران و صاحب‌قلمان این عرصه از 28 کشور جهان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. کتاب «فمینیسم در آمریکا تا سال 2003» حاصل این همایش بود که تاکنون چهار بار تجدید چاپ شده است.
همایش دو روزه «ره‌آورد جهان اسلام در مسایل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم» اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.


منبع: http://www.kanoonandisheh.com/news/public_news/002726.php


نظر شما :