یادنامه شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان منتشر می شود

۳۰ بهمن ۱۳۸۷ | ۱۰:۵۳ کد : ۱۴۳۷۷ دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۷
همزمان با برگزاری یادواره شهدای دانشگاه کاشان در هفته نخست اسفند ماه سال جاری "یادنامه [حمید کارگر ] شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان " در قالب کتاب نفیسی با عنوان "از خاک تا خدا" منتشر می شود .

حمید کارگر در گفتگو با پورتال خبری کاشان با اعلام این خبرافزود :این کتاب مجموعه ای است از تصاویر، اسناد ، دست نوشته ها و زندگینامه شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان است .
وی افزود :‌ در این کتاب سعی شده است تا با نثری دلنشین و خواندنی، سرگذشت شهدای دانشگاه کاشان بازخوانی شود.
حمید کارگر گفت : چگونگی به شهادت رسیدن جوانان دانشجو بسیار متفاوت و خاص است به طوری که از اولین شهید انقلاب فرهنگی که در سانحه تصادف به شهادت می رسد ، تا شهیدی که به خاطر عضویت در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به دست منافقان ترور می شود را می توان در میان آنان مشاهده کرد.
وی همچنین گفت :‌ از شهیدی که با رها کردن تحصیل در آمریکا، برای کمک به نهضت انقلابی مردمش به ایران می آید و در حال مأموریتی فرهنگی گرفتار سیل می شود تا شهیدی که سالها پس از جنگ، به دلیل اثرات شیمیایی شدن شهد شهادت می نوشد و دیگر شهیدانی که در جبهه جنگ علیه دشمن متجاوز، جان خود را هدیه به خدا و میهن خویش می کنند در این کتاب گردآوری شده است .
به گفته وی در این کتاب سعی شده است تا لا به لای متون ، اطلاعات مناسب و مطلوبی نیز درباره عملیات هایی که این شهدا در آنها حضور داشته اند، به منظور افزودن بار دانشی مجموعه و مستندسازی متون درج شود.
حمید کارگریادآورشد : دانشگاه کاشان با وجود نوپا بودن در سالهای آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از بیست شهید بزرگوار را تقدیم اسلام و ایران کرده است که هر یک شخصیتی ویژه و ناب داشته اند .
گفتنی است این کتاب که "از خاک تا خدا" نام دارد ، با هدایت و حمایت دفتر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان و به کوشش حمید کارگر انتشار می یابد.
یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان پنجم اسفندماه برگزار می شود و این کتاب ارزشمند نیز که در فرصتی محدود تدوین شده است، در این یادواره رونمایی خواهد شد.


منبع: http://knp.ir/News.asp?id=923


نظر شما :