عکس هایی از یادبود کشته شدگان جنگ در دانشگاه های خارجی

۱۹ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۲:۱۵ کد : ۱۴۳۹۰ اینترنت
تعداد بازدید:۴۴۶۸
شهید یک مفهوم جهانی است. همه به آن احترام می گذارند. دانشگاه هم محل فکر و پرورش جوان های یک مملکت است. در نتیجه خوب است نگاهی بیندازیم به بزرگداشتی که از شهدا در دانشگاه های خارجی انجام می شود.

باید در ابتدا ذکر شود که اولا در دین مبین اسلام مقبره ی افراد اهمیت بالایی دارد. یعنی پیکر فردی که از دنیا می رود به عنوان اصلی ترین محل زیارت شناخته می شود. دلیل این که ما می خواهیم پیکر پاک این شهیدان را در دانشگاهمان داشته باشیم همین است. در تفکر غربی ولی جسد افراد اهمیت زیادی ندارد و در نتیجه از بناهای یادبود برای آن ها استفاده می شود.

و اما ثانیا جنگ هایی که کشورهای خارجی در آن شرکت داشته اند لااقل 60 سال پیش بوده است و قطعا چیزی از جنازه ی سرابازانشان را نمی توانند بیایند. در نتیجه تنها کاری که می توانند بکنند این است که از بناهای یادبود استفاده کنند.

دو تصویر زیر مربوط هستند به بزرگداشت دانشگاهیان کشته شده در جنگ سال های 1861-65 در دانشگاه کارولینای شمالی در کشور امریکا.

ترجمه ی کتیبه ی عکس دوم: «تقدیم به فرزندان این دانشگاه که به خاطر ملتشان در جنگ سال 1861-65 جنگیدند و آن هایی که زندگیشان به ما درس های فرمانده بزرگ را آموخت که کلمه ی وظیفه بلند مرتبه ترین کلمه در زبان انگلیسی است.»

آدرس اینترنتی برای عکسها و توضیحات مفصل تر: لینک

سه عکس زیر مربوط هستند به «بنای یادبود سربازان» (Soldiers’ Tower) در دانشگاه تورنتو کانادا که برای زنده نگهداشتن یاد 1185 سرباز ساخته شده که دانشجوی همین دانشگاه بوده اند و جان خود را در  جنگ های جهانی اول و دوم از دست داده اند. (به بزرگی بنا دقت کنید که 143 پا ارتفاع دارد)



هر سال مراسم مهمی برای یادبود این افراد در همین مکان برگزار می شود با نام Remembrance Day at Soldiers" Tower که در این لینک که ارائه شده می توانید گزارش کاملی را از وقایع سال 2008 مربوط به این مراسم بخوانید. همچنین عکس سوم مربوط به همین مراسم است که نشان می دهد ریاست این دانشگاه در این مراسم شرکت فعال داشته است.

صفحات بسیار بسیار زیادی از سایت دانشگاه تورنتو به این مطلب اختصاص دارند که پیشنهاد می کنیم مراجعه کنید. امکاناتی نظیر دسترسی به کتاب هایی در مورد یادبود کشته شدگان جنگ و نیز تورهای مجازی برای تماشای تمام و کمال این برج و امکانات دیگر در اختیار بینندگان قرار دارند.

عکس زیر نیز مربوط است به بنای یادبود سربازان رنگین پوست پیاده نظام که در دانشگاه آبراهام لینکلن در ایالت میسوری امریکا بنا شده است.

در توضیحات این عکس می خوانیم:

Today, the presence of the Soldiers" Memorial on the campus of Lincoln University provides an opportunity for the faculty, staff, alumni, students, and friends to honor, support, and continue the Soldier"s Dream.

که به این معنی است که «امروز وجود بنای یادبود سربازان در صحن دانشگاه لینکلن فرصتی را برای استادان، کارکنان، فارغ التحصیلان، دانشجویان و دوستان فراهم می کند که به آرمان این سربازان احترام بگذارند و از آن پشتیبانی کنند و راه آن ها را ادامه بدهند.»

برای توضیحات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.


منبع: http://www.goftogoo.mihanblog.com/extrapage/3


نظر شما :