چهلم شهدای گمنام دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۴ فروردین ۱۳۸۸ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۴۴۰۶ دانشگاه
تعداد بازدید:۹۲۴
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان گفت: ایمان شهدا، ایمان لفظی، زبانی و شعاری نبود بلکه از همه وجود و خونشان در راه حفظ دین مایه گذاشتند.

آيت‌الله نمازي در مراسم چهلم شهداي گمنام دانشگاه كاشان افزود: اين منطق شهيد است كه با ريختن خونش به پاي شجره طيبه اسلام حقانيت اسلام را گواهي، تصديق و شهادت مي‌دهد.
وي با اشاره به واقعه عاشورا و شهادت طلبي امام حسين(ع) و ياران وفادارش گفت: شهيد سه نوع رابطه دارد رابطه با خود، رابطه با خدا و رابطه با جامعه. آنچه مربوط به خودش است انجام وظيفه‌اي است كه به آن باور و اعتقاد داشته است. رابطه او با خدا، خدا محوري و معامله كردن او با خداست و رابطه شهيد با جامعه فدايي شدن او براي جامعه است؛ پس حيات جامعه وامدار شهيد است. 
 

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با ذكر اين نكته كه در همه فرهنگ‌ها و در بين همه جوامع انساني كساني كه در راه احقاق حقوق يك ملت و ارزش‌هاي آن جان مي‌دهند ارزشمند و داراي منزلت هستند؛ به منزلت و جايگاه شهيدان در اسلام اشاره كرد و گفت: شهيد با فطرت و جان‌هاي انسان‌ها در تماس است و فطرت انسان‌ها هميشه مردان مجاهدي كه در راه خدا قيام كرده‌اند را عزيز مي‌شمارد.
آيت‌الله نمازي با اشاره به دفن شهدا در محيط‌هاي دانشگاهي گفت: قبور شهدا پايگاه توليد ايمان هستند و آنها با آرميدن در دانشگاه با دانشگاهيان سخن مي‌گويند و ما را به پاسداشت اهداف و آرمان‌هاي انقلاب و ادامه رسالت خودشان فرا مي‌خوانند؛ چرا كه راه تكامل نبايد متوقف شود. 
 

 

امام جمعه كاشان خاطر نشان كرد: مدفن شهدا آموزشگاه است آنها به ما مي‌آموزند كه براي اسلام و براي اخلاق تحصيل و توليد كنيد و اين يك توفيق و امتياز است كه يك دانشگاه ميزبان پيكر مطهر شهيدان باشد.
وي در پايان با ذكر اهميت انتخابات رياست جمهوري آن را مهمترين مسئله سال جاري دانست و با توجه به واجب عيني بودن انتخابات واجدين شرايط را به حضور پرشور در اين عرصه دعوت كرد.
يادآور مي‌شود در مراسم چهلم شهداي گمنام دانشگاه كاشان كه در مسجد دانشگاه و در جوار آرامگاه سه شهيد گمنام برگزار شد، جمع زيادي از مسئولان،‌ اساتيد، دانشجويان، كارمندان دانشگاه و شهروندان كاشاني در آن شركت داشتند.


منبع: http://kashanu.ac.ir/modules.php?name=News&file=article&sid=813


نظر شما :