مسول دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان: درزمینه تصحیح شیوه مصرف در دانشگاهها نیازمند تدبیری جدی همراه باعمل هستیم

۰۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۲۲:۱۹ کد : ۱۴۴۱۲ نهاد
تعداد بازدید:۹۷۳
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با بیان این که اصلاح الگوی مصرف همه ابعاد جامعه را در بر می‌گیرد، گفت: بی شک می‌توان در فضای دانشگاه نیز مانند دیگر بخش‌های جامعه الگوی مصرفی دانشجویان را تغییر داد و به اهداف و نتایج مطلوب دست یافت.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام عباس خادمیان در گفت‌وگو با مأوا، با تأکید بر این که اصلاح الگوی مصرف یک ضرورت دینی است، گفت: دین ما مکتبی است که در آن اسراف منع شده بنابراین بسیار طبیعی است که نگاه کاربردی و حساب شده‌ای در شیوه مصرفمان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه نیازمند اصلاح الگوی مصرف است، افزود: الگوی مصرف در دانشگاه به عنوان مهم ترین بخش فرهنگی جامعه ابعاد وسیعی را در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دیگر زمینه‌ها شامل می‌شود که هر کدام نیاز به اندیشه نو و تازه‌ای دارد.
وی تصریح کرد: برنامه‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها نباید در فضای تقلیدی شکل بگیرد و متون آموزشی از فضای دیگری آمده باشد، چرا که نگاه غرب به مقوله مصرف با مبانی دینی و اعتقادی ما متفاوت است.
حجت‌الاسلام خادمیان خاطرنشان کرد: بخش فرهنگی یکی از مهم‌ترین اجزای دانشگاه برای اصلاح شیوه‌ها و الگوهای مصرف است. در این بخش تبدیل اصول به فرهنگ و نهادینه کردن آن بسیار اهمیت دارد.
مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان با بیان اینکه امروز باید از حرف و شعار به عمل رسید، گفت: ما نیازمند تدبیری جدی همراه با عمل در زمینه تصحیح شیوه مصرف دانشگاه در بخشهای مختلف هستیم. از طرفی باید در بخش‌های مختلف دانشگاه ایده‌ها و نظرهای گوناگون جمع آوری و برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و غربال روش‌های موجود ستادی تشکیل شود.
وی افزود: اگر مجموعه دانشگاه و دانشجویان را با موضوع "اصلاح الگوی مصرف" درگیر کنیم می‌توانیم فرهنگ الگوی مصرف را بین دانشجویان نهادینه کنیم، بنابراین تا زمانی که هنوز درد زیاد مصرف کردن را احساس نکرده‌ایم همچنان در معرض آسیبها، خطرات و عواقب سوء مصرف نادرست خواهیم بود.
حجت الاسلام خادمیان با تأکید بر این که آیات قرآن و آموزه های دین اسلام بهترین راهبردها را در زمینه الگوی مصرف دارد، گفت: اگر آیات قرآن به درستی تبیین شود و مبلغین، کارشناسان و مسئولین ساده زیستی را در زندگی رواج دهند مسلماً در لایه‌های درونی جامعه تأثیرگذار خواهد بود. ما امروز باید مبانی فرهنگ دینی را سرلوحه امور اجرایی خود قرار دهیم. در این راستا اگر هر دانشجویی یک گام بردارد این امر به صورت فرهنگی پایدار درمی آید و از اصلاح درون به اصلاح برون می‌رسیم.


منبع: http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1322318


نظر شما :