تجلیل از برگزیدگان مسابقات درسهایی از قرآن در کاشان

۰۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۴۴۱۶ کاشان
تعداد بازدید:۱۱۸۴
رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز در دانشگاه کاشان از برگزیدگان مسابقات درسهایی از قرآن این شهرستان تجلیل کرد .

به گزارش پورتال خبري كاشان در اين مراسم از 40 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مدارس راهنمايي و متوسطه شهرستان كاشان توسط حجت السلام قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز كشور لا اهداء جوايزي تجليل شد .
مدير دارالقرآن كريم آموزش و پرورش كاشان در اين مراسم گفت : در هفدهمين مسابقه سراسري درسهايي از قرآن از شهرستان كاشان حدود 20 هزارنفر از دانش آموزان مدارس راهنمايي و متوسطه شركت كردند .
حجت السلام رضا خرمي افزود : بعد از اجراي 20 برنامه از درسهائي از قرآن از اين تعداد 40 نفر موفق شدند به مرحله  نهائي راه يابند و اسامي آنها به اصفهان ارسال شد تا در قرعه كشي تهران جهت سفر به عتبات عاليات و مكه معظم شركت داده شوند .
به گفته وي شهرستان كاشان در استان اصفهان بيشترين نفرات شركت كننده در اين مسابقات را به خودش اختصاص داده است .
مدير دارالقرآن كريم آموزش و پرورش كاشان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تشكيل كانونهاي قرآني در تابستان امسال گفت  : در تعطيلات تابستان امسال گستره فعاليتهاي كانونهاي قرآني شهرستان كاشان را نسيت به سال گذشته افزايش خواهيم داد تا دانش آموزان تمامي مناطق شهرستان بتوانند از اين كلاسها استفاده لازم را داشته باشند .
وي آموزش قرآن در مدارس را يكي از اولويتهاي دارالقرآن كريم دانست و گفت : در سال تحصيلي جاري بيش از 600 نفر نوآموزقرآني در مدارسي كه اعلام آمادگي كرده بودند خارج از برنامه درسي به فراگيري قرآن مشغول شدند .
به گفته وي  فعاليت اصلي دارالقرآن آموزش و توان در سطوح مختلف از جمله نحج البلاغه و برنامه هاي جنبي و مسابقات قرآني است .
مدير دارالقرآن كريم آموزش و پرورش كاشان  گفت :14 پايگاه قرآني در سطح شهرستان برنامه هاي متنوع آموزش قرآن را نه تنها در تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان بلكه در تمامي طول سال تحت پوشش دارد .
به گفته وي  نقاشي قرآني ، مسابقه قرآني و كارهاي تخصصي قرآني توسط 50 نفر مربي خواهر و برادر در طول سال انجام مي شود .
حجت السلام خرمي در ادامه بودجه هاي اختصاص يافته به اين بخش را با توجه به علاقمندان زياد به قرآن ناچيز خواند و خواستار توجه بيشترين مسئواين و افزايش بودجه هاي اين بخش شد . 
دار القرآن الكريم كاشان با 11 سال سابقه فعاليت بيش از 54 هزارنفر دانش آموز كاشاني را تحت پوشش خود دارد .


منبع: http://knp.ir/News.asp?id=1220


نظر شما :