به مناسبت روز پاسدار و روز جانباز ؛ امام خمینی(ره) : اى کاش من هم یک پاسدار بودم

۰۴ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۱:۱۰ کد : ۱۴۴۶۱ اینترنت
تعداد بازدید:۱۷۴۱
امام خمینی(ره) می فرمودند: امروز صبح بعد از ملاقات با تنى چند از پاسداران، به این فکر افتادم که "اى کاش من هم یک پاسدار بودم "، این‏ها چه مى‏کنند و من چه کار.

سوم شعبان؛ طلوع پاسدار اسلام‏
طلوع آفتاب سوم شعبان، سالروز طلوع شمس معنویت و پاسدار اسلام و مجدِد حیات قرآن کریم و نجات‏بخش امت خاتم(ص) بر همه مسلمانان جهان و شیعیان خط سرخ امامت و ملت فداکار در صحنه ایران بزرگ و رزمندگان در راه هدف مقدس و خصوص سپاه پاسداران عزیز که این روز عظیم‏الشأن را براى خود انتخاب نموده‏اند، مبارک باد.
روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است، به عموم هم‏میهنان و به خصوص پاسداران انقلاب اسلامى تبریک عرض (مى‏نمایم) و به حق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم. روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است؛ پاسدارى که هر چه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنى‏امیه نجات داد.

نوآورد انقلاب اسلامى‏
این انقلاب اسلامى، نوآوردهایى دارد که سابقه ندارد، از قبیل پاسدار که به برکت اسلام و تعهد ملت ما به اسلام پیدا شده است.
سپاه پاسداران که رکنى بزرگ در پیروزى انقلاب اسلامى است، با اقتدا به مولاى خود سیدمظلومان(ع)، نجات‏بخش ملت ایران و اسلام عزیز بوده و در پاسدارى از انقلاب و هدفهاى آن، عاملى مؤثر و رکنى رکین بوده و هست و براى خود و اسلام و میهن معظم ایران، افتخارهایى آفریده است که تاریخ فراموش نخواهد کرد (و) چه انتخاب خوبى است که روز ولادت حضرت سیدالشهدا(ع)، روز پاسدار نامیده شده است. امیدوارم همانگونه که امام حسین(ع)، با خون خود اسلام را زنده کرد، شما به تبعیت از او، انقلاب و اسلام را ضمانت نمایید.

آینه مجسم مظلومیت و رشادت‏
شما (پاسدارها) آینه مجسم مظلومیت‏ها و رشادت‏هاى این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید، شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید، شما یادگاران و همسنگران و فرماندهان و مسؤولان بیداردلانى بوده‏اید که امروز در قرارگاهِ محضرِ حق مأوا گزیده‏اند.

مثل جوانان صدر اسلام‏
شما پاسداران مثل جوانهاى صدر اسلام هستید. شما مثل سربازان صدر اسلام - که با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کردند - به اسلام خدمت کردید و مى‏کنید.
من وقتى (به) فکر این پاسدارهایى (مى‏افتم) که در آن گرماى شدید خوزستان، براى اسلام خدمت مى‏کنند، واقعا از خودم خجالت مى‏کشم که ما چه هستیم و آن‏ها چه هستند، ما چه‏کاره‏ایم و آن‏ها چه‏کاره‏اند. آن‏ها تهذیب شدند - تااندازه‏اى البته - و ما ماندیم در این صف نعال.

بهترین یاوران امام(ره)
باید به همه نیروهاى مسلح کشور و به شما اطمینان بدهم که تا زنده هستم و تا رمق در جسم و جان دارم، از حمایت و دعاى خیر براى شما دریغ نخواهم کرد و شما را از بهترین عزیزان و همراهان خود مى‏دانم و همان‏گونه که در ایام جنگ در کنار شما بوده‏ام و شاید یکایک شما محبت و ارادتم را به خود احساس کرده‏اید، بعد از این نیز چنین خواهم بود.

همه این دنیا جبران آن نیست، اگر...
پاسدارها از این‏که در اینجا (و در این دنیا، اجر اعمالشان) جبران نمى‏شود، ابداً افسرده نباشند، اعمالى که براى خدا است، جبران ندارد، جز آنچه خدا مى‏دهد. یک عمل صالحى که براى خدا باشد، همه این دنیا هم جبران آن نیست.

اى کاش من هم یک پاسدار بودم‏
امروز صبح بعد از ملاقات با تنى چند از پاسداران، به این فکر افتادم که "اى کاش من هم یک پاسدار بودم "، این‏ها چه مى‏کنند و من چه کار. آن‏ها مى‏روند با دشمن اسلام مى‏جنگند و من در اینجا هستم و نمى‏توانم.
شما قدر خودتان را بدانید، خداوند به شما عنایت داشته است که شما را مهیا کرده است تا قرآن کریم و اسلام عزیز و میهن اسلامى را حفظ کنید.

یک شرافت و یک مسؤولیت‏
شما امروز با سمت پاسدارى در جمهورى اسلامى، یک شرافت زیاد و بزرگ دارید و یک مسؤولیت بزرگ. اما شرافت براى این‏که خدمتگزار به دین اسلام شریف است و اما مسؤولیت براى این‏که شمایى که براى اسلام هستید و سرباز اسلام هستید، باید همه چیزتان را اسلامى کنید. خداى نخواسته اگر چنانچه از سربازهاى اسلام، به مردم یک تعدّى بشود، یک چیزى واقع بشود، یک مکروهى واقع بشود، این پاى اسلام حساب مى‏شود.
پاسدار اسلام باید هم خودش اسلامى باشد و هم دیگران را اسلامى کند و هم مشى آن اسلامى باشد.
شما پاسدارها اگر (مى‏خواهید) واقعا از اسلام پاسدارى کنید، مى‏خواهید از مملکت اسلامى پاسدارى بکنید، توجه کنید به این‏که خودتان یک قدم خلاف بر ندارید
و مادامى که پاسدار واقعى باشید، کشورهاى بزرگ نمى‏توانند کارى انجام دهند.

عمده این است‏
شما قدر خودتان را بدانید، خداوند به شما عنایت داشته است که شما را مهیا کرده است تا قرآن کریم و اسلام عزیز و میهن اسلامى را حفظ کنید. نظام الهى مقرر کرده است تا شما براى خدمت به اسلام انتخاب شوید و این پیش خدا ثبت است و ملائکة الله و خداوند پشتیبان شماست و دلتان قوى باشد. هر قدمى که براى اسلام بر مى‏دارید، قدمى است الهى که خدا براى شما پیش آورده است. شما روى تدبیر و فکر عمل کنید، دیگر نه از کشتن بترسید و نه از کشته شدن. عمده این است که قصدتان خالص باشد.
پاسدارانى که براى خدا خدمت مى‏کنند، ارزش آن‏ها از نماز هم بیشتر است، ارزش مسلسل آن‏ها از قلم هم در آن وقت بیشتر خواهد شد.

پاسدار خودتان هم باشید
کوشش کنید که در هر جا که هستید، با هر ایده‏اى که هستید، توجه کنید که این راه اسلام را به آن طورى که خداى تبارک و تعالى امر فرموده است، طى کنید که با طى‏کردن این راه، شما پیروزید.
شما که امروز پاسدار اسلام هستید، توجه کنید که باید با آن‏هایى که پاسدار کفر و نفاق هستند، فرق داشته باشید.
پاسدارى و وظایف پاسدارى، شغل بسیار شریف و بسیار پرمسؤولیتى است. شما تا صبح بیدارید و از این مردم پاسدارى مى‏کنید و براى خدا است و در خطر هم هستید. چه چیزى بالاتر از این! لکن کارى بکنید که مقبول درگاه خدا باشید، این زحمت‏هاى شما - خداى نخواسته - هدر نرود و آن (به) این است که به وظایف پاسدارى عمل بکنید و این است که خودتان پاسدار خودتان هم باشید. این جنود ابلیسى که به باطن انسان هجوم مى‏کنند، پاسدارى کنید، نگذارید، ردشان کنید، طردشان کنید، نگذارید که وسوسه بکنند شیاطین و خداى نخواسته یک عملى از شما صادر بشود که اجر شما را از بین‏ببرد.

وصیت اکید و یک نصیحت‏
لازم است شما را به یک نکته نصیحت کنم و آن این است که اتحاد و انسجامتان را حفظ کنید. شما باید بدانید که هر اختلاف و نزاعى شروع شود، از باطن خود انسان است و هر اتحاد و انسجامى که حاصل شود، از خدا است.

سخن پایانى؛ شهیدان زنده‏
این جانبازان حماسه‏آفرین که پرچم پُرافتخار "لا اله الا الله " را بر فراز کشور عزیز به اهتزاز در آورده‏اند و با خون و توان خود، شرافت انسانى ملت بزرگ را بیمه نمودند و با پشتیبانى توده‏هاى میلیونىِ به پا خاسته، ائمه کفر و الحاد را شکست مفتضحانه داده و کشور را از لوث وجود آنان پاک نمودند، الحق به ملت ما حق بزرگ دارند.
ملت شریف ایران بر شما جانبازان و فداکاران افتخار مى‏کند. شما یاد فداکاران صدر اسلام را تجدید نمودید. یاد شما بزرگمردان در تاریخِ بشریت و اسلامِ بزرگْ جاودان است.
درود و رحمت خداوند متعال بر شهداى ارجمند و جانبازان عزیز، این مهاجران الى الله و رسوله که بالاترین سرمایه‏اى که خداوند به آن‏ها امانت داده، در راه پرارزش والاترین ایده، در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم محضر مقدسش کردند و ارزشمندترین نظام را تا سرحد جان و توانْ پاسدارى کردند و دشمنان خدا را از میهن اسلامى بیرون راندند. کدام هجرت به سوى خدا و رسول(ص) بالاتر و والاتر از این هجرت و کدام فداکارى ارزشمندتر از این فداکارى و جانبازى است! و چه کسى و چه شخصیتى مى‏تواند ارزش این سرمایه آمیخته با معنویت و اخلاص را ارزیابى کند و عوض و اجر دهد، جز صاحب اصلى آن و مشترى والاى آن که فرموده: "فقد وقع اجره على الله ".
اى شهداى بزرگ و اى شهداى زنده عزیز! اگر نبود مجاهدات شما و برادران و خواهران بزرگوار شما در جبهه‏ها و پشت جبهه‏ها که با اخلاص خاص خود، عنایات خاص خداوند قادر را جلب نمودید، کدام قدرت و کدام ابزار جنگى (مى)توانست جمهورى اسلامى و کشور عزیز شما را از این دریاى مواج متلاطم که شرق و غرب و وابستگان به آنان، دست به دست هم و بازو به بازوى یکدیگر داده و در پى غرق آن کوشیدند و مى‏کوشند، نجات دهد.


منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805031217


نظر شما :