برگزاری نخستین همایش عفاف و حجاب در کاشان

۱۵ دی ۱۳۸۸ | ۱۱:۲۸ کد : ۱۴۴۹۸ دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۸
حجت الاسلام و المسلمین خادمیان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان از برگزاری نخستین همایش عفاف و حجاب در سطح شهرستان کاشان خبر داد.

دبیر ستاد احیا امر به معروف دانشگاه کاشان افزود: این همایش که برای خواهران کارمند دانشگاهی و اداری شهرستان کاشان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان و فرمانداری این شهرستان ، با هدف تعمیق و توسعه فرهنگ حیاء و عفت که از اهداف عاشورای حسینی بوده در ماه محرم برگزار می شود. باید توجه داشت، یکی از مهمترین عواملی که عاشورا را تاثیر گذار کرده است هماهنگی اندیشه و کردار امام حسین (ع) و یاران وفادارش بود. به دلیل اینکه در اندیشه و رفتار، رضایت الهی مطرح است. در عمل هم می بینیم که امام و یارانش تاکید دارند؛ حتی مکروهی اتفاق نیافتد. از همین جهت است که در شب سخت 11 محرم، اهل بیت ایشان(علیهم السلام) به فکر حجاب و عفاف می باشند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان یادآور شد: با توجه به اینکه ایام عاشورای حسینی و هفته ی امر به معروف و نهی از منکر، تذکاری می باشد برای موضوع امر به خوبیها و نهی از پلیدیها، این همایش در راستای تعمیق و گسترش فرهنگ و اندیشه عفاف و حجاب صورت می پذیرد ، خصوصا که این موضوع در جامعه ما دچار یک خلاء فرهنگی و گفتمانی است. امید است برگزاری چنین همایشهایی، قدمی برای رفع این نیاز مبرم فرهنگی محسوب شود و نکته دیگری که باید از فوائد این برنامه ها مورد مداقّه قرار گیرد این است که اگر حاکمیت دینی وظیفه گسترش مسائل ارزشی الهی، از جمله حجاب و پوشش و عفت اجتماعی را دارد، این مسئله به نحو احسن رخ نمی دهد مگر اینکه دغدغه تعمیق و گسترش حیاء و عفت در سطوح اداری هم بصورت برجسته خودنمایی کند. چرا که بیشترین مواجهه ی مردم با دولت مردان از طریق کارمندان می باشد و احوال این قشر در بستر سازی و فرهنگ سازی و قضاوت عمومیِ موضوعی همچون پوشش، نقش به سزایی دارد.
گفتنی است این همایش یک روزه با حضور کارمندان خانم دانشگاه ها، ادارات و مشاغل شهرستان کاشان، تحت عنوان « سایه بان عفاف »، مورخ 1388/10/16 در سالن اجتماعات دانشگاه کاشان برگزار می شود.


نظر شما :