دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم در سالروز ولادت حضرت محمد (ص)،با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(۱۵-۱۲-۸۸)

۱۵ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۰:۰۶ کد : ۱۴۵۲۲ اینترنت
تعداد بازدید:۷۱۶
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در خجسته میلاد پیامبر «نور و عدالت و رحمت»، خاتم النبیین، حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت صادق آل محمد، امام جعفر صادق (ع) در دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم، «باز تولید حقایق اسلام و عمل به تعالیم پیامبر خاتم» را نیاز مبرم و اساسی امت اسلامی خواندند و اتحاد پیروان مذاهب مختلف اسلام را عامل حل مشکلات و پیشرفت و تعالی جهان اسلام برشمردند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار كه سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، میهمانان و علمای شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامی و سفیران كشورهای اسلامی نیز در آن حضور داشتند با تبریك میلاد تاریخ ساز و پربركت «خلاصه فضائل الهی، برگزیده خوبان هستی، حضرت محمد بن عبدالله (ص)» و ولادت «وصی به حق پیامبر و ناشر اسلام ناب محمدی امام جعفر صادق (ع)» افزودند: شرافتهای انسانی و فضیلتهای اخلاقی بشریت، مدیون ولادت وجود مقدس و نورانی پیامبر در «ظلمات متراكم جهل و تباهی و غفلت» است.


ایشان، امت اسلامی را بشدت نیازمند تأمل، تفكر و درس آموزی از هدایت نورانی پیامبر ختمی مرتبت دانستند و با اشاره به جمعیت عظیم، موقعیت برجسته جغرافیایی، منابع حیاتی و استعدادهای فراوان انسانی جهان اسلام، این سؤال اساسی را مطرح كردند كه چرا مجموعه عظیمی با این خصوصیات، سردرگم و سرگردان است و از مشكلات فراوانی همچون فقر، تبعیض، عقب ماندگی علمی و ضعف فرهنگی رنج می برد و در مقابل زورگویان عالم، قادر به دفاع از حقوق خود نیست؟

رهبر انقلاب اسلامی در اثبات ناتوانی جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان به عنوان نمونه به مسئله فلسطین اشاره و خاطرنشان كردند: غصب سرزمین تاریخی و مقدس فلسطین و ظلم و ستم بی پایان و مستمر صهیونیستهای جنایتكار به ملت مظلوم فلسطین، جراحت بزرگی است كه پیكره امت اسلامی را بشدت رنج می دهد اما جهان اسلام در مجموع به گونه ای عمل می كند كه انگار مسئله فلسطین به او مربوط نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دولت جعلی و صهیونیستی اسرائیل را یك غده سرطانی خطرناك دانستند و افزودند: تنها راه دفاع در مقابل این سرطان مهلك و حامیانش، بازگشت به اسلام و محور قرار دادن تعالیم نبی مكرم اسلام است.

ایشان، در تبیین علل ناتوانی جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان به تلاش بی وقفه امریكا، انگلیس و دیگر دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی اشاره و تأكید كردند: این زورگویان سلطه گر، بخوبی می دانند كه اختلاف و دوگانگی، امت اسلامی را از مسئله بسیار مهم فلسطین، منحرف و منصرف می كند، به همین علت به هر وسیله ممكن، آتش «تفرقۀ قومی، مذهبی و جغرافیایی» را در دلهای شیعه و سنی و پیروان دیگر مذاهب اسلامی شعله ور می كنند.

رهبر انقلاب اسلامی، اتحاد و همدلی را مهمترین نیاز امت بزرگ مسلمان خواندند و با دعوت از دولتها، روشنفكران، علما و «فعالان سیاسی-اجتماعی» كشورهای اسلامی برای عمل به وظایف وحدت بخش خود افزودند: اگر بیداری اسلامی، گسترده تر و عمیق تر شود و دلهای مسلمانان نزدیكتر گردد، راه تعامل و همكاری و پیشرفت همگانی، گشوده می شود و بسیاری از مشكلات جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین حل خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وجوب «دفاع از سرزمین های مورد تعرض قرار گرفتۀ اسلامی» را از نكات مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی برشمردند و افزودند: با وجود این اتفاق نظر، جهان اسلام متأسفانه تحت تأثیر فریادها و توطئه های امریكایی ها و انگلیسی ها برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و دیگر مذاهب اسلامی، قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، اتحاد مسلمانان و دفاع از مسئله فلسطین را از اهداف و اولویتها جمهوری اسلامی برشمردند و با یادآوری سخنان و تأكیدات امام خمینی (رض) درباره اتحاد مسلمانان و مسئله فلسطین افزودند: نظام اسلامی، همه مسئولان كشور و ملت بزرگ ایران، به این مسائل اصولی، به عنوان واجب شرعی می نگرند و حرف و سخنانشان یكی بوده و هست.

ایشان، بیداری روزافزون امت اسلام و فریاد ملتها در دفاع از فلسطین را انعكاس بسیار مطلوب حرف حق جمهوری اسلامی در افكار عمومی جهان اسلام دانستند و افزودند: دولتهای اسلامی نیز باید به تأسی از رسول گرامی اسلام، وحدت مسلمانان و دفاع از حقوق آنان را بویژه در مقابله با «غدۀ سرطانی اسرائیل غاصب و حامیانش» دنبال كنند تا به یاری پروردگار متعال، پیشرفت و سعادت دنیوی و اخروی امت اسلامی، امكان پذیر شود.

در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور با تبریك میلاد «پیامبر عشق و محبت» و «رسول علم و حكمت»، گفت: جامعه بشری، امروز بیش از هر زمان دیگر به معارف و مكتب پیامبر خاتم (ص) نیاز دارد تا «جهل و سلطه گری»، «نامهربانی و تحقیر» و «اختلاف و تبعیض» از بین برود و برپایی عدالت و یكتاپرستی، استعدادهای مردم جهان را شكوفا كند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به پیام‌های سعادت بخش میلاد خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) افزود: با پیروزی انقلاب عظیم اسلامی، ملت مؤمن و سرافراز ایران به پرچم دار حق و عدالت و پاكی تبدیل شده است و با وحدت و همدلی این مسیر متعالی را ادامه خواهد داد.

در پایان این دیدار جمعی از علمای شركت كننده در كنفرانس اسلامی، در فضایی صمیمانه از نزدیك با رهبر انقلاب اسلامی، گفتگو كردند.

نظر شما :