نمودار موضوعی وصیت‌نامه‌ی حضرت امام خمینی (ره) منتشر شد(۸-۳-۸۹)

۰۸ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۰:۵۰ کد : ۱۴۵۵۱ اینترنت
تعداد بازدید:۱۰۵۰
نمودار موضوعی وصیت‌نامه‌ی حضرت امام خمینی (ره)، در آستانه‌ی دومین سال مطالبه رهبر انقلاب از مسئولان برای تبدیل شدن این وصایا به «دستورالعمل کاری»، از سوی دفتر دفتر حفظ و نشر حضرت آثار آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد.

شما می‌توانید با مطالعه‌ی این نمودار، مروری اجمالی، نظام‌مند و کاربردی از بخش‌های مختلف وصیت‌نامه بدست آورید.

این نمودار که از متن کامل وصیت‌نامه‌ی حضرت امام (ره) استخراج شده، شامل محورهای «حکومت اسلامی»، «رهبری نظام»، «قوای سه‌گانه و شورای نگبهان»، «مسائل سیاسی نظام اسلامی»، «روحانیون و طلاب»، «دانشجویان»، «نویسندگان، هنرمندان و تاریخ‌نویسان»، «تعلیم و تربیت اسلامی و استعماری»، «سیاست‌های اقتصادی نظام اسلامی»، «وظایف مردم و مسئولان در نظام اسلامی»، «قوای مسلح» و «جنگ تحمیلی» است.

لازم به ذکر است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات خود در چهاردهم خردادماه سال هشتاد و هفت با تاکید بر لزوم بازخوانی وصیت‌نامه‌ی الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)، تاکید کردند: «امروز قواى ثلاثه و مسئولان گوناگون کشور - اعم از نظامى و غیر نظامى و سیاسى و اجتماعى و خدماتى - باید دستوالعمل کار خود را همین وصیت‌نامه‌ى امام و راهنمائیهاى امام قرار بدهند. عزت ملت ایران، امنیت پایدار ملت ایران، رشد و توسعه‌ی مادى ملت ایران، اعتلاى معنوى و اخلاقى ملت ایران، در گرو عمل کردن به این توصیه‌هاست.»

نمودار را از اینجا دریافت کنید.


نظر شما :