دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه کاشان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان (۱۶-۴-۱۳۸۹)

۱۶ تیر ۱۳۸۹ | ۰۹:۵۲ کد : ۱۴۵۶۷ دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۸
رئیس، معاونان و رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه کاشان با حضور در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

 

دانشگاه كاشان

 

آيت‌الله عبدالنبي نمازي در اين ديدار گفت: همه حوزه‌ها و بخش‌هاي علمي داراي يك نكته معرفتي مشترك است و آن نكته اين است كه همه طبيعت مظهر علم و حكمت خداوندي است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به حديثي از اميرالمؤمنين علي(ع) كه فرمودند: «من هيچ چيزي را نديدم مگر اينكه خدا را در او ديدم»،‌ افزود: كشف‌هاي علمي آيينه قدرت خدا و حاكي از اين است كه دنيا بر اساس علم آفريده شده است و دنيا سازنده‌اي عالم داشته و دارد.

 

به گفته وي، مهمترين بعد علم، تغيير دادن نگاه آدمي به هستي و پي‌بردن به قدرت آفريننده هستي است.

 

امام جمعه كاشان با ابراز و اظهار خرسندي از پيشرفت‌ها و رشد و توسعه علمي و كالبدي دانشگاه كاشان در بخش‌هاي مختلف گفت: باعث خرسندي است كه به بركت انقلاب اسلامي دستاوردهاي علمي فراواني را از سوي اساتيد، پژوهشگران، جوانان و دانشجويان شاهد بوده‌ايم.

 

وي ادامه داد: اسلام يك دين فردي و عبادي صرف نيست بلكه اسلام پاسخگويي همه مسايل بشري است و امروزه در حوزه‌هاي مختلف علمي، سياسي، اقتصادي، صنعتي و ... جبهه استكبار در حال مبارزه با اسلام است و اين وظيفه دانشگاهيان را مضاعف مي‌كند چرا كه ايشان بايد در عمل ثابت كنند كه اسلام مي‌تواند همه نيازهاي بشري را مرتفع نمايد.

 

آيت‌الله نمازي افزود: بايد به تحقق وعده‌هاي الهي باور داشته باشيم و با ايمان و اعتقاد راسخ به سوي فتح دانش‌ها و علومي كه منشأ سعادت دو دنياست پيش برويم.

 

وي گفت: ما بايد دانشجوياني تربيت كنيم كه باورهاي ارزشي داشته باشند.

 

نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري همچنين با بر شمردن نقش زنان در اجتماع گفت: اسلام با فعاليت‌هاي علمي و اجتماعي زنان مخالف نيست بلكه توصيه اسلام بر رعايت حجاب و عفاف در عين مشاركت‌هاي اجتماعي است.

 

وي اظهار اميدواري كرد: دانشگاه جواناني تربيت كند به طور توأمان به سلاح علم و معنويت مجهز باشند.

 

دانشگاه كاشان

 

رئيس دانشگاه كاشان نيز با معرفي بخش‌هاي مختلف و نيز دستاوردها و توفيق‌هاي مختلف دانشگاه در چند سال اخير از امام جمعه كاشان خواست دانشگاه را در زمينه‌هاي مختلف مورد حمايت و همراهي قرار دهند.

 

دكتر سيدجواد ساداتي‌نژاد افزود: با گذشت نزديك به 4 دهه از تأسيس دانشگاه كاشان در اين شهر هنوز برخي دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي اجرايي شهر با پتانسيل‌ها و توان علمي و عملي دانشگاه آشنا نيستند در حالي كه دانشگاه كاشان مهم‌ترين بخش تخصصي شهر كاشان است.

 

وي گفت: در حالي كه 65درصد از دانشجويان ما را خانم‌ها تشكيل مي‌دهند، مشكل كمبود خوابگاه از مشكلات اساسي ماست كه انتظار داريم خيرين و مسئولان شهر با عنايت بيشتري، اين امر را مدنظر داشته باشند.

 

رئيس دانشگاه كاشان اختصاص زمين مناسب در سطح شهر به اساتيد جوان براي ساخت مسكن را از ديگر خواسته‌هاي اين دانشگاه ذكر كرد و گفت: از مسئولان ذي‌ربط انتظار مي‌رود در اين زمينه مساعدت ويژه بنمايند.

 

دانشگاه كاشان

 

در اين ديدار كه سه ساعت به طول انجاميد مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، معاونت اداري و مالي، معاون طرح و توسعه، رئيس مركز رشد، رئيس پژوهشكده انرژي، رئيس پژوهشكده فناوري نانو، رئيس كانون هماهنگي گل محمدي و گلاب، رئيس كانون هماهنگي فرش، مديرگروه همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي و مسئول بسيج اساتيد، مشاور رئيس در امور بانوان، مدير پژوهشي و رئيس دانشكده علوم با ذكر دستاوردها و فعاليت‌هاي حوزه فعاليت‌ خود برخي محصولات توليد شده و طرح‌هاي ارائه شده در دانشگاه را برشمردند.



نظر شما :