برگزاری مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه(۲۵-۵-۸۹)

۲۵ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۰:۳۶ کد : ۱۴۵۷۵ کاشان
تعداد بازدید:۹۹۷
مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه در روز شنبه ۲۳-۵-۸۹ در دانشگاه کاشان برگزار شد. مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در این مراسم گفت: طرح ضیافت اندیشه یک فرصتی است که می تواند جریان و موج فرهنگی در بین دانشجویان سراسر کشور ایجاد کند.




حجت الاسلام "عباس خادمیان" در مراسم افتتاحييه این طرح که در سالن فیض دانشگاه کاشان برگزار شد افزود: از آنجا که تهاجم فرهنگی دشمن می خواهند اندیشه دینی و انقلابی را از جامعه و جوانان کشورما بزدایند این طرح می تواند یک موج فرهنگی دینی را در سراسر کشور ایجاد کند.
وی، با اشاره به اینکه این طرح فرهنگی برای نخستین بار در کشور از طر ف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اجرا می شود اظهارداشت: حضور بيش از 100 هزار دانشجو از سراسر کشور در این طرح نشان از روحیه دینی، مذهبی و فرهنگی دانشجویان دارد.
حجت الاسلام خادمیان، برگزاری این طرح در ماه رمضان و برخورداری از فضای معنویت ، مغفرت ، اتحاد و همدلي دانشجویان در سطوح مختلف دانشگاهی را از جمله ویژگیهای این طرح ذکر کرد و افزود: کسانیکه در این طرح شرکت می کنند توفيق حضور در قرعه کشی و می توانند افتخار حضور در عمره دانشجویی، زیارت عتبات و اماکن مقدسه را داشته باشند.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان، برخورداری از فضای آموزشی را از دیگر ویژگیهای این طرح ذکر کرد و افزود: دانشجویان با گذراندن دوره های آموزشی این طرح می توانند چهار واحد آموزشی را برای خود لحاظ کنند.
وی اظهارداشت: اوقات فراغت ، یکی از موضوعات مهم برای جامعه بشری و زندگی انسانی ضروري است که مورد دغدغه کارشناسان اجتماعی و انسانی قرار گرفته و باید با مديريت زمان اوقات فراغت جوانان را به نحو احسن برنامه ریزی کرد تا از آسیب های اجتماعی در کشور جلوگیری شود كه اين طرح به نوعي مي تواند براي قشر فرهيخته و جوان مديريت برنامه اي را كه باعث غناي بيشتر و معرفت افزايي را همراه داشته باشد.
وی، با اشاره به اینکه این طرح تنها در مراکز استانها اجرامی شود افزود: پتانسیل های بالقوه دانشگاه کاشان به لحاظ نیروی انسانی، آموزشی و فرهنگی حوزه و دانشگاه باعث شده این طرح در شهرستان كاشان همراه مركز استان به صورت مستقل برگزار شود.
به گفته وی، بیش از یک هزار و 500 نفر در دو مرکز دانشگاه علوم پزشکی برای برادران و دانشگاه کاشان برای خواهران در این طرح شرکت کرده اند.
معاون استاندار و فرماندار کاشان هم در این مراسم گفت: شرکت بیش از یک هزار و 500 نفر در این طرح آموزشی و فرهنگی که نیمی از آن برادر و نیمی دیگر خواهر هستند نشان از علاقه دانشجویان به فرهنگ معنویت است.
"حسینعلی حاجی"، از دانشجویان خواست تا از این فرصت که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در اختیار آنها قرار گرفته ، کمال بهره برداری را بكنند و به فرمایشات مقام معظم رهبري بر فعالیت دانشجویان در عرصه و جهاد علمی و بصیرت توجه داشته باشند.
معاون آموزشی و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها هم در این مراسم توجه دانشجویان به خداوند متعال در همه امور را توصيه كرد.
حجت الاسلام "علیرضا مستشاری" با اشاره به برنامه های این طرح در موضوعات اخلاقی، قرآنی، تاریخی، سیاسی واجتماعی افزود: این طرح با اتحاد و همدلی دانشجویان، گفتمان دینی رادر سطح دانشگاهها تجربه خواهد کرد.
طرح ضیافت اندیشه همزمان با سراسر کشور از 23 مرداد ماه تا 11 شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.
















نظر شما :