دانشجویان طرح ضیافت اندیشه: طرح ضیافت اندیشه موجب نشاط معنوی و بصیرت دینی می‌شود(۲۶-۵-۸۹)

۲۶ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۴۵۷۶ دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۰
جمعی از دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت دانشگاه کاشان گفتند: شرکت در این طرح موجب نشاط معنوی و بالا رفتن بصیرت دینی می شود.


زهرا ياوري دانشجوي کارشناسي مشاوره دانشگاه الزهرا(س)، هدف از شرکت خود در اين طرح را بهره وري بيشتر از فيوضات ماه رمضان بيان کرد و گفت: با توجه به عناوين درس ها و علاقه‌اي که به اين بحث‌ها و فضاي معنوي داشتم در اين طرح شرکت کردم.

فاطمه مس‌فروش از دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي نيز علت شرکت خود در اين طرح را افزايش آگاهي و تقويت قدرت تحليل در زمينه هاي مختلف فرهنگي، سياسي و هم انديشي با ديگر دانشجويان فعال در اين طرح معنوي بيان کرد.

يکي از دانشجويان دکتراي دامپزشکي کرمان هم افزود: در اين مدت دوست دارم با افزايش آگاهي به طور کامل شناخته شوم و با بچه هاي مومن و مذهبي هم اتاقي شوم و شب زنده داري معنوي ماه رمضان را در زندگيم تجربه کنم.

حسيني يکي ديگر از دانشجويان هم هدف از شرکت خود در اين طرح را خودسازي و بيرون بودن از تعلقات دنيوي و نزديک شدن به جمع دانشجويان بيان کرد.

فاطمه ميرزايي، دانشجوي کارشناسي شيمي کاربردي هم گفت: افزايش اطلاعات در زمينه هاي درسي ارايه شده، نو بودن طرح و فضاي معنوي آن در محيط علمي و در ماه مبارک رمضان که در کنار ساير دانشجويان برگزار مي شود از اهداف شرکت من در اين طرح است.

يکي ديگر از شرکت کنندگان در اين طرح نيز هدف خود از شرکت در اين طرح را ، بهينه گذراندن فرصت هاي تابستاني در کلاسهاي اين طرح بيان کرد.

وي افزود: با توجه به مهم بودن و به روز بودن اين دروس نياز خود را در اين دروس ضروري ديدم و اينکه يک دانشجو فقط نبايد در سطح آنچه که به مقتضاي رشته اش مي خواند، اطلاعات داشته باشد، بلکه اين علوم بسيار ضروري تر از آنهاست و اميدورام بتوانم از اين دروس و علوم زندگي خود بهترين استفاده را ببرم.

زينت الهي يکي از دانشجويان رشته طراحي هم گفت: هدف من از شرکت در اين طرح به عنوان کسي که ادعاي دانشجوي بودن و در عين حال بسيجي بودن دارد، لبيک به فرمايش رهبرم است.

ديگر دانشجويان هم ، دور شدن از امور روزمره زندگي، استفاده از برنامه هاي متنوع طرح، خداشناسي در کنار خودشناسي، خودسازي را از ديگر هدفهاي شرکت خود در طرح ضيافت انديشه دانشگاه کاشان بيان کردند.

شايان ذكر است بيش از يکهزار و 500 دانشجوي دختر و پسر در دو دانشگاه کاشان و علوم پزشکي اين شهرستان در طرح ضيافت انديشه شرکت کرده اند.

طرح ضيافت انديشه دانشجويان سراسر کشور را در ماه رمضان دعوت به ضيافتي مي‌کند که در دل ضيافت خدا قراردارد.

اين ضيافت در 36 مرکز دانشگاهي برگزار مي شود و دانشجويان از فرصت ماه رمضان بيشترين بهره را براي سير و سلوک معنوي و تعميق بينش ديني در کنار دوستان خود مي برند.

30 دانشگاه بزرگ کشور در مراکز 30 استان و 5 دانشگاه بزرگ شهر تهران و دانشگاه كاشان با همکاري و مساعدت دانشگاه‌هاي ديگر، محل اجراي اين طرح خواهند بود که در مجموع 100 هزار دانشجو در ماه رمضان تحت پوشش برنامه‌هاي اين طرح هستند.

کلاس‌هايي که در اين طرح ارايه مي شود، موضوعات مورد نياز و در عين حال جذاب براي دانشجويان است.

برنامه‌هاي متنوع معنوي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي، هنري و ورزشي که در اين طرح پيش‌بيني شده پاسخگوي سليقه‌هاي مختلف و ذوق‌هاي متنوع دانشجويان است و در نهايت يک فضاي پرنشاط و شاداب، معنوي و روحاني، علمي و آموزشي، صميمي و دوستانه ايجاد شده است.

 




نظر شما :