طرح ضیافت اندیشه با تقدیر از اساتید برگزیده و دانشجویان برگزیده به کار خود پایان داد(۱۵-۶-۸۹)

۱۵ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۰:۱۰ کد : ۱۴۵۸۸ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۳۵
مراسم اختتامیه طرح آموزشی – تربیتی ضیافت اندیشه با حضور حضرت آیت اله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد

امام جمعه كاشان در اين مراسم گفت: وجه امتياز كشور اسلامي ايران در بين ساير كشور هاي جهان نعمت ولايت فقيه است كه اين كشور را از همه گزندها و تحديد ها به دور نگه داشته است.

آيت اله نمازي افزود: مسئولان اكثر كشور هاي غربي داراي پرونده فسادهاي گوناگون هستند و در كشورشان با مشكلات بسياري دست و پنجه نرم مي كنند. اما كشور اسلامي ما به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت فقيه سال به سال بر رونق و عظمتش افزوده مي شود و مايه ي اميد همه مستضعفان جهان شده است.

وي دانشجويان را به استفاده از فرصت جواني در تهذيب نفس توصيه كرد و گفت: قدر امكانات فراهم شده و تحصيل را بدانند و به آموخته ها و اندوخته هاي علمي و معنوي خود در ايام جواني اضافه كنند.

رئيس دانشگاه كاشان نيز در پيامي به اين مراسم گفت: ضيافت انديشه ، اجتماعي پرنشاط ، معنوي و مغتنم از جوانان علاقه مند به معارف ديني بود تا در بستري آرام در ماه ميهماني خدا در زمينه موضوعات ناب انديشه ي ديني به تبادل آراء و افكار بپردازند و روح خود را پالايش دهند.

دكتر سيد جواد ساداتي نژاد در بخش ديگري از پيامش گفت: در زمانه اكنون و در دنياي امروز كه چهار سوق برخورد آراء و انديشه هاست ، از گرانبهاترين گوهرها ، گوهر فكر و انديشه است و شما دانشجويان كه به فرموده مقام معظم رهبري افسران جنگ نرم و مقابله با دسيسه هاي دشمنان هستيد لازم است با تقويت بنيه ي فكري و اعتقادي خود هوشياري و بيداريتان را حفظ كنيد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كاشان نيز در اين مراسم با تشكر از همراهي دانشجويان در طول برگزاري طرح گفت: در اين طرح در دانشگاه كاشان ميزبان 600 دانشجوي دختر بوديم و بحمداله با بهره گيري از اساتيد مجرب فرصت خوبي براي استفاده دانشجويان از كلاس هاي آموزشي و فعاليت هاي فوق برنامه فراهم آمد.

حجت الاسلام خادميان گفت: با احتساب دانشجويان برادر كه در دانشگاه علوم پزشكي كاشان استقرار داشتند جمعا 1000 نفر از برادران و خواهران دانشجوي منطقه كاشان در اين طرح شركت داشتند و حدود 30 استاد نيز تدريس دروس ارائه شده را به عهده داشتند.

به گفته وي درس هاي ارائه شده در اين كلاس ها نظام سياسي اسلام ، قرآن شناسي ، آشنايي با نهج البلاغه ، جنگ نرم ، فمينيسم و حقوق زن و مهارت هاي زندگي بودند و در كنار اين كلاس ها برنامه هاي فرهنگي شامل نماز جماعت ، جزء خواني قرآن ، اعتكاف ، اردوهاي مذهبي ، ادعيه مختلف ، حلقه هاي آزاد انديشي ، نقد فيلم ، گفت و گوي آزاد و ... نيز در طول طرح برگزار شد.

يادآور مي شود در مراسم اختتاميه 6 استاد مطابق نظر سنجي هاي انجام شده از دانشجويان به عنوان اساتيد برگزيده طرح معرفي و لوح تقدير و هديه خود را از دست آيت اله نمازي دريافت داشتند. همچنين دانشجويان شركت كننده در مسابقه هاي مختلف فرهنگي - ورزشي اين طرح و نيز دانشجوياني كه بيشترين حضور را در برنامه هاي فرهنگي داشتند مورد تقدير قرار گرفتند و هدايايي از جمله عمره دانشجويي دريافت كردند.

 



نظر شما :