بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه قم(۳-۸-۸۹)

۰۳ آبان ۱۳۸۹ | ۰۹:۳۸ کد : ۱۴۶۰۳ اینترنت
تعداد بازدید:۱۰۱۳
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدت بیش از ۳ ساعت از نمایشگاه آثار علمی و تحقیقاتی بیش از هفتاد مرکز و موسسه پژوهشی اسلامی قم بازدید کردند.

در این نمایشگاه كه نام آن مشكاه بود ، موسسات و مراكز پژوهشی اسلامی – آثار و مقالات پژوهشی، پایان نامه های مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا، تحقیقات حوزوی و نرم افزارهای برگزیده علوم اسلامی را در 60 غرفه ارائه كرده بودند.
تعدادی از مقالات  و آثار علمی كه در این نمایشگاه ارائه شد مربوط به پاسخگویی به سوالات دینی و قرآنی نسل جوان و آشنایی آنان با آموزه های اصیل مذهبی بود.
پژوهش درخصوص مبانی نظری و عملی اخلاق اسلامی، طرحهای تحقیقاتی تفسیر قرآن كریم بویژه تفسیر موضوعی برای جوانان، معرفی مفاهیم و معارف، ادعیه، مجموعه مباحث علوم عقلی، مقالات و مطالب تخصصی درخصوص معرفی شیعه، بررسی احادیث، مقالات و آثار علمی درباره مهدویت و پاسخگویی به نیازهای فكری و اعتقادی جوانان، آثار تحقیقاتی و پژوهشی مربوط به علوم اسلامی، موضوع شناسی احكام، علوم قرآنی، مطالعات و پژوهش های فلكی و نجومی و آثار و مقالات پژوهشی درخصوص نهج البلاغه، از جمله آثار علمی ارائه شده در این نمایشگاه بود.
غرفه های كتابخانه مرحوم آیت الله مرعشی نجفی، مركز مطالعات و پاسخگویی به شبهات، انجمن های علمی حوزه، كتابخانه های تخصصی حوزه علمیه نیز در این نمایشگاه آثار علمی و تحقیقاتی خود را ارائه كرده بودند.
در این نمایشگاه همچنین نرم افزارهای برگزیده حوزه علمیه بویژه كتابخانه دیجیتال كتابهای اسلامی با قابلیت جستجوی پیشرفته با عنوان فن آوری اطلاعات حوزه علمیه ارائه شده بود.
به هنگام بازدید رهبر معظم انقلاب از این نمایشگاه به علت تقارن بازدید با اذان مغرب، نماز جماعت به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس ایشان بازدید خود را از نمایشگاه ادامه دادند.

نظر شما :