وحدت حوزه ودانشگاه موجب پویایی نظام اسلامی است(۲۸-۹-۸۹)

۲۸ آذر ۱۳۸۹ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۴۶۱۱ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۸۵
مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی، پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی است. حجت الاسلام "عباس خادمیان"، اتحاد این دوحوزه را لازم دانست و اظهار داشت: با بررسی تاریخ، اوج اقتدار جامعه در زمان اتحاد حوزه و دانشگاه بوده است.

وی افزود: در زمان قاجار که تفرقه بین حوزه و دانشگاه را ایجاد کردند جامعه در سراشیبی و سقوط قرار گرفت و اندیشه ها و پیشرفت های علمی به انحطاط کشیده شد.
به گفته وی، جدایی بین حوزه و دانشگاه، موجب عقب نگه داشتن جامعه اسلامی و عدم پیشرفت و تحول کشور در زمینه های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می شود.
وی، با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه مانند مغزمتفکر و بازوی علمی و فرهنگی باید در کنار همدیگر باشند خاطر نشان کرد: دانشگاه برای تبیین اهداف و جهت دهی نظام توحیدی نیاز به همراهی و همکاری علما و مراجع عظام دارد.
خادمیان، جامعه اسلامی ایران را برخاسته از فضایل اسلامی و ملی که تاریخ درخشانی را در خود جای داده است، دانست و اظهار داشت: شهید دکتر مفتح که خود از عالمان و دانش آموختگان حوزوی بودند، علاوه بر کسب تحصیلات علوم دینی به دلیل نیاز و ضرورتی که احساس می کرد به تحصیل دردانشگاه همت گمارد و استاد مسلم و برجسته حوزه و دانشگاه شد.
وی، افزود: اختلاف در مبانی علمی، نظری وعقیدتی بین این دو موجب ایجاد ناهماهنگی و تضعیف نظام اسلامی است.
مسوول نهاد رهبری در دانشگاه کاشان، به جنگ نرم و توطئه های دشمنان برای براندازی اسلام و ترویج فرهنگ غربی دربین جوانان جامعه اسلامی اشاره کرد وگفت: تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن تحکیم وحدت بین حوزه و دانشگاه است


نظر شما :