بیانات مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ، قبل از خطبه های نماز جمعه (۲-۱۱-۸۹)

۰۳ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۰:۵۵ کد : ۱۴۶۱۷ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۰۷
دانشگاهای صالح مبدا همه تحولات در جامعه : "وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الاْ َرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالِحُونَ "(آیه ۱۰۵ سوره انبیا ) هدف از تأسیس حوزه شهید بهشتی آموزش تعالیم به روحانیون بلکه فراهم آوردن رشد تعالی دانشجویان متعهد و متدین در فضایی با نام دانشگاه است. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان که قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان پیرامون حوزه ی شهید بهشتی دانشگاه کاشان در جمع نمازگزاران سخن می گفت از مهمترین زمینه های ظهورحکومت عدل حضرت قائم را ارتقاء سطح علوم و معرفت در حد کمالات معنوی جامعه ی مطلوب ایشان برشمرد و تصریح کرد،

، با ظهور امام زمان عقلهای مومنین و اخلاق آنها نیز به مرتبه کمال خواهد رسید. و نه تنها شاخصه ی بارز حکومت امام زمان رشد تعالی علمی است بلکه حاکمیت فضای اخلاقی وهمدلی که تبلور مدینه فاضله است از دیگر زمینه های ظهور ایشان است.
حجت الاسلام عباس خادمیان که در تاریخ 1/11/89 در جمع نمازگزاران با تأکید بر آنکه سرنوشت پایان تاریخ به دست صالحین ختم می شود بر ضرورت جامعه ای سالم از برای منتظران ظهور مهدی موعود تأکید کرد و در این باره خاطرنشان کرد جامعه، مردم و دانشگاهی می تواند زمینه ساز حکومت امام زمان باشد که سطح معرفت معنوی-علمی و فکری وی به اوج رسیده باشد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه با تأکید بر روایات متعدد مبنی بر زمینه های ظهور ، با استناد به روایتی از امام محمد باقر (ع) مبتنی بر جهد پیامبر خاتم و سلسله امامت ایشان که زمینه ساز ظهور صالحون خواهد بود پایان تاریخ بشریت را برخلاف متون اومانیستی و از موهبت امام عصر(عج) مملو از سعادت برشمرد و در این رابطه ایرانیان و مردم ایران زمین را دارای سهم ویژه ای درفرایند ظهور مهدویت قلمداد نمود و در ادامه تصریح کرد : ضوابط و شرایط از منظر علما حکایت از آن دارد که مقدمات ظهور دارد آماده می شود.
این استاد فرهیخته دانشگاه که دوره ی تخصص مهدویت را در پژوهشگاه (بنیاد مهدی موعود) طی نموده ، با اشاره به آیه ی 105 سوره انبیاء، چشم اندازی زیبا و نویدبخش را برای آینده ی بشری ترسیم نموده و با اشاره به روایتی از قرآن تصریح کرد که با ظهور آخرین غنیمت الهی یعنی حضرت حجته بن الحسن، سرنوشت بشریت در قالبی با نام سعادت و کمال عجین خواهد شد .
عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن (در موضوع مهدویت) بخش دیگری از سخنان خود را به تحلیل سخنان مقام معظم رهبری در باب اسلامی کردن علوم و فضای دانشگاه پرداخت و در ادامه تصریح کرد، هدف از تأسیس حوزه شهید بهشتی در دانشگاه کاشان را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب اسلامی کردن فضای دانشگاهها بر شمرد و افزود هدف از تأسیس حوزه شهید بهشتی نه فقط آموزش تعالیم به روحانیون بلکه فراهم آوردن رشد تعالی دانشجویان متعهد و متدین در فضایی با نام دانشگاه است. ایشان در ادامه تصریح کرد آن دسته از دانشجویانی که دروس معارف اسلامی موجود ، مطالبات فکری و روحی آنها را پاسخ نمی دهد حوزه شهید بهشتی زمینه ای است مساعد برای پاسخگویی به مطالبات و رفع شبهات و نیازهای دینی آنها.
این استاد دانشگاه تأکید کرد که اینجانب به عنوان خادم کوچک شما و با توجه به سبقه نسبتا طولانی خدمت در محیط دانشگاه ، فضای موجود در دانشگاههای ایران را بسیار خوب ارزیابی کرده ، که البته آن هم از موهبت برکت نظام و انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه ی نظام است.
این محقق و فرهیخته دینی از صفوف به هم فشرده ی نمازهای جماعت مخصوصا نماز جماعت صبح و استقبال بی نظیر دانشجویان در مراسم اعتکاف، در فضای دانشگاهی و دانشگاه کاشان تأکید کرد و افزوداگرچه به حمدا... شاهد استقبال به شیوه ی مطلوب هستیم ،
اما باز هنوز تا رسیدن به سرحدکمال معنوی که خواسته رهبر فرزانه نظام است فاصله ی فراوان داریم. و باید قدمهای بلندی را در این عرصه با تأکید بر منویات
رهبر گرانقدر نظام برداریم.
این متخصص در حوزه ی مهدویت و جهانی شدن در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نقدهایی را به علوم انسانی موجود در دانشگاه که در حال حاضر تدریس می شود وارد دانسته و درادامه گفت: پوزیتویسم و عصر مدرنیه و اخیرا پست مدرن که همگی داعیه ی اومانیسم و انسان محوری را رقم می زنند فرجامی را جز گرایش به سوی نیهیلیست و پوچ گرایی پیدا نکرد و خروجی این تفکرات نشان داد که باید آموزه های موجود در حوزه های علمیه را در قالب مبانی و قواعد منظم مترتب نمود و به عنوان یک آموزه و در قالب نظریه در اختیار دانشگاهها و جوامع آکادمیک غرب قرار داد تا شاید بتوانند تشنگی اخلاق ومعنویت را در این جوامع اومانیستی مرتفع نمایند.و به مجهولاتی همچون انسان، جهان و سرنوشت بشریت در آینده پاسخی منطقی ارائه دهند .
حجت الاسلام خادمیان به آن دسته از مبانی فکری و اعتقادی که فیض کاشانی، بوعلی سینا، شیخ انصاری، شیخ طوسی، فارابی، و دیگر شخصیتهای بزرگ اسلامی محصول آن هستند اشاره کرد و در ادامه

ارائه، یک مکتب جهانی مبتنی بر آموزه اسلامی در غالب مباحث فلسفی و ادبی و فکری و دینی و غیره می توان مبتنی بر آراء و اندیشه های این بزرگان ارائه نمود که دستاورد آن تمدن بزرگ اسلامی – ایرانی خواهد بود. تمدن بزرگ اسلامی از منظر حجت الاسلام خادمیان ولایت مدار و تحت نظام توحیدی و در فضای با محتوای مکتب اسلام رونق پیدا خواهد نمود. ایشان ضمن اشاره به ترس غرب از پیشرفت جامعه ایرانی که عرضه اخلاق در کنار علم را ترویج می کند نمونه ای دیگر از برکات انقلاب اسلامی دانسته و تصریح کرد: اخیرا خود غرب رشد و پیشرفت ایران را یازده برابر دیگر کشورها ارزیابی کرده که این مهم زنگ خطری برای حیات علمی غرب به شمار خواهد رفت. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با اشاره به آنکه ما مفتخریم که خروجی جهاد علمی و دانشگاهی ما شخصیت هایی همچون دکتر شهریاری و علیمحمدی هستند علت ترور این نخبگان از سوی غرب را به خاطر ترس از تقید و ارادت و تعهد معنوی آنان برشمرد و در پایان سخنان خود ضمن استقبال چشمگیر از کلاس های حوزه شهید بهشتی در دانشگاه کاشان ، دانشجویان متعهد و متخصص را به حضور و شرکت در کلاس های حوزه دانشجویی ترغیب نموده و اشاره کرد که دریچه معنویت و اخلاق که در درون این حوزه نهفته است به سوی همه دانشجویان باز است و علاقه مندان می توانند به دفاتر فرهنگی دانشگاه مراجعه و زمینه های ثبت نام را فراهم نمایند. ایشان میزان استقبال از کلاس ها را به گونه ایی چشمگیر توصیف و در ادامه تصریح کرد ، که حتی در موقع استراحت اساتید ، نیز شاهد پاسخگویی به شبهات دینی و اخلاقی دانشجویان می باشیم.
حجت الاسلام خادمیان زمان برگزاری کلاس ها را روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته خواند و افزود حوزه شهید بهشتی از برکات امام زمان و مقام معظم رهبری و عنایات ویژه آیت الله نمازی امام جمعه محترم شهرستان و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه ها ، می رود تا در اصلاح فضای دانشگاه و پیاده کردن مفاهیم و علوم اسلامی خود را به عنوان بازوی معنوی و علمی نظام اسلامی معرفی کند و تاکنون در این راستا هم توفیقاتی داشته است.
در پایان مراسم بعد از سخنرانی ، اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله نمازی ، نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان برگزار گردید.


نظر شما :