وقایع مصر تکرار تاریخ احیای تفکر اسلامی(۲۴-۱۱-۸۹)

۲۵ بهمن ۱۳۸۹ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۴۶۲۳ نهاد
تعداد بازدید:۸۴۷
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ضرورت رهبرمعنوی توانا همچون رهبر فرزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی را نیاز امروز جامعه مسلمان مصر برشمرد ودر ادامه تصریح کرد

اظهارت برادر مسلمان کمال الحلباوی از اعضای اخوان المسلمین که در شبکه معاند اسلام وایران (بی بی سی ) فرضیه توطئه شوم استکبار را با پاسخی مبنی بر اینکه "من از "امام" خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم ." را پاسخی از جنس وحدت و همدلی امت مسلمان دانست ودر ادامه تصریح کرد :
در عصری که واضع پارادایم جهانی پایان تاریخ (میشل فوکویاما) بر ضرورت ایدئولوژی های اومانیستی همچون لیبرالیزم ، تاکید می کند اما سرانجام و قهرمان پایان تاریخ جهانی را مکتب اسلامی تشیع برمی شمارد ودر ادامه براصل ولایت فقیه بعنوان دروازه ورود به آرمان حق طلبانه و عدالت طلبانه تشیع تاکید می کند .
حجه الاسلام عباس خادمیان که به مناست آغاز امامت امام زمان (عج ا... ) درمورخ 24/11/1389در جمع نمازگزاران مسجد دانشگاه کاشان سخن می گفت افزود: سبقه میلتاریسم حکومت در مصر را ازدوران حکومت جمال عبدالناصر وبعد انور سادات برشمرد و تاکید کرد در این دوران که تنها نظامی گری فضایی جز خفقان را برای نظام سیاسی -اجتماعی مصر رقم نزده بود شاهد تضعیف جایگاه مردم مسلمان این کشور نزد سایر کشورها بودیم. بحران کانال سوئز – پیمان کمپ دیوید – جعل و تبلیغ خلیج عربی به جای واژه اصیل خلیج فارسی و.... از موهبت این حاکمان مستبد و فاشیست بود .
عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن (در موضوع مهدویت ) با شرحی گذار از دوران استبداد حکومت نامبارک حسنی مبارک که فرجام ایدئولوژی میلیتاریسم را در جامعه مصری به اوج رسانید تصریح کرد: وی که در اواخر دهه نود بر مسند حکومت نشست کمتر کسی فکر می کرد که قیامی از نوع انقلاب آن هم از جنس آموزه های اسلامی بتواند این نماد ذلت و فروتنی را برای همیشه از صحنه خارج نماید حال از ثمرات انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام خمینی (ره) شاهد تکرار تاریخ به شیوه ای دیگر بوده ا یم . ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه من آنچه که در مصر اتفاق افتاده را از نوع انقلاب های مردمی می دانم و مهمتر آنکه لغزشی اساسی از برای حیات رژیم اسراییل در دراز مدت صورت گرفته تاکید کرد رمزشکل گیری انقلابهای آتی در ملل اسلامی به بها نه حمایت از مردم فلسطین و جهاد با اسراییل غاصب خواهد بود.
خادمیان در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام که" يخرج الناس من المشرق فيوطئون للمهدي سلطانه مردمي از مشرق خروج مي كنند و براي حضرت مهدي عج زمينه سازي مي كنند" خاطر نشان کرد: زمزمه های ظهور امام عصر با تداعی انقلاب اسلامی نزد جهانیان پررنگ و سقوط صدام و انقلاب های اخیر مردمی در کشورهای مسلمان زمینه را برای مقدمات ظهور حضرت بقیه ا... آماده خواهد كرد.


نظر شما :