مساجد شناسنامه جامعه اسلامی است(۲۷-۱۱-۸۹)

۲۷ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۸:۱۹ کد : ۱۴۶۲۹ نهاد
تعداد بازدید:۹۴۲
مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: مساجد شناسنامه مسلمانان در جامعه اسلامی است.حجت الاسلام عباس خادمیان، در حاشیه افتتاح مسجد نور دانشکده معماری دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه هر جامعه ای برای شناخت خود هویت هایی دارد اظهار داشت:  

این اثرارزشمند که نماد جامعه اسلامی است برای حفظ دین و نظام ضروری است.
وی، دانشگاه ها را مکانی برای پرورش روحیه معنوی دانشجویان دانست و افزود: متاسفانه تا قبل از انقلاب اسلامی در هیچ کدام از دانشگاههای ما مسجد وجود نداشت که به برکت انقلاب اسلامی با ساخت مساجد در دانشگاهها فرصتی برای دانشجویان فراهم شده تا از این فضای معنونی بهره بیشتری را ببرند.
به گفته وی، مساجد در جامعه به خصوص دانشگاهها، شور و هیجان و یک سکوت و آرامش باشکوه را به نمایش می گذارد و منبعی جز ایمان مذهبی و الهام آسمانی نمی‌تواند داشته باشد.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان از مسوولان و خیرین خواست تا برای داشتن جامعه دینی و مذهبی ساخت مسجد در دانشگاهها را در اولویت کارهای خود بدانند.
در این مراسم با حضور معاون اداری مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از خیر دکتر آرزه گر و مسوولان مربوطه در ساخت این مسجد دانشگاه تقدیر شد.
مسجد دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان با 250 متر مربع مساحت با هزینه یک هزارو 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.


نظر شما :