دومین جلسه همایش در مسیر تعالی خانواده در دانشگاه کاشان برگزار شد(۱۵-۱۲-۸۹)

۱۵ اسفند ۱۳۸۹ | ۰۹:۱۰ کد : ۱۴۶۳۷ نهاد
تعداد بازدید:۷۳۵
دومین جلسه همایش در مسیر تعالی خانواده ویژه خانواده اساتید و کارکنان دانشگاه کاشان برگزار شد. دکتر امیرحسین بانکی، کارشناس مسائل خانواده ضمن تقدیر از کانون ارتباط دانشگاه و خانواده دانشگاه کاشان در برگزاری این همایش گفت:

خانواده به عنوان هسته اساسی و اصلی جامعه نقش مهمی در نائل آمدن به یک جامعه مطلوب را بر عهده دارد و برای رسیدن به یک جامعه اسلامی باید در درجه اول یک خانواده اسلامی داشته باشیم.

دانشگاه کاشان

دکتر بانکی ضمن اشاره به فرهنگ غرب و تلاش روشنفکران غربی برای کم‌اهمیت جلوه دادن نقش خانواده‌ها افزود: امروزه بر کسی پوشیده نیست که استعدادهای آدمی در دامن خانواده شکوفا می‌شود و در واقع بسیاری از استعدادهای ما در درون خانواده شکل یافته و رشد می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش رحمت و مودت در روابط خانوادگی اظهار داشت: رحمت نقش مهمتری در خانواده‌ها دارد، چرا که مودت رابطه‌ای دوطرفه است، اما رحمت، نادیده گرفتن و بخشیدن اشتباهات طرف مقابل بدون کوچکترین چشمداشتی است که همه ما باید تلاش کنیم خصیصه رحمت را در خودمان پرورش دهیم.

شایان ذکر است همایش در مسیر تعالی خانواده از سوی کانون ارتباط دانشگاه و خانواده دانشگاه کاشان در تالار فیض این دانشگاه برگزار شد.


نظر شما :