رحیم پور ازغدی در دانشگاه کاشان: اخلاق مبتنی بر ایمان دارای ارزش معنوی است(۱۰-۲-۹۰)

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۰:۰۱ کد : ۱۴۶۵۹ نهاد
تعداد بازدید:۱۱۲۴
دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی گفت: اخلاق مبتنی بر ایمان دارای ارزش معنوی بوده و اخلاق را نمی توان با قانون ایجاد کرد.

حسن رحيم پور ازغدي، در نشست صميمي با دانشجويان دانشگاه هاي كاشان اظهار داشت: اگر بر همه آزادي هاي انساني هواهاي نفساني حاكم باشد، شقاوت و بدبختي سرنوشت آن انسانها خواهد بود.

دانشگاه کاشان


وي، با اشاره به اينكه تمام احكام الهي بر اساس مصالح اخلاقي است، افزود: بر اساس نظريات انبياء عقل بايستي بر نفسانيات انساني حاكم باشد.

وي تاكيد كرد: آزادي زماني تحقق مي يابد كه آزادي دروني پيش از آزادي هاي بيروني شامل آزادي هاي سياسي و اجتماعي محقق شده باشد.

عضو  سابق شوراي عالي انقلاب فرهنگي، با اشاره به اينكه اصلي‌ترين محور اخلاق در تفكر انبياء مهار كردن ديكتاتور درون است، تصريح كرد: اگر ديكتاتور درون را مهار كنيم، بر تمامي ديكتاتورهاي بيروني پيروز خواهيم شد.

دانشگاه کاشان

رحيم پور ازغدي، اظهار داشت: مبناي تعليم و تربيت و اخلاق سازي بر تحميل نبوده و گوهر اصلي اخلاق را با تنبيه نمي توان به وجود آورد.

وي افزود: اخلاق انبياء اصلاح انسان است و توصيه هاي اخلاقي آنها براي رسيدن انسان به تكامل است.
وي تاكيد كرد: هنگامي كه اخلاق به منظور كسب منافع شخصي باشد، خصومت ايجاد مي‌كند اما اگر اخلاق با تكامل و رشد انساني همراه باشد، آن جامعه موفق است.

اين نشست که با همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان برگزار شده بود، با برنامه پرسش و پاسخ دانشجويان در محل تالار فيض دانشگاه كاشان پايان يافت

نظر شما :