دکتر محمد خوش چهره در جمع اساتید دانشگاه کاشان(۲-۳-۹۰)

۰۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۱:۰۵ کد : ۱۴۶۷۷ نهاد
تعداد بازدید:۹۶۷
ولی فقیه استراتژیست نظام بوده و تعیین اولویت ها یکی از مهمترین کارکردهای ایشان است.   جلسه پرسش و پاسخ اساتید دانشگاه کاشان با موضوع چالش های فراروی جهاد اقتصادی و آزادسازی یارانه ها و ادغام وزارت خانه ها( فرصت ها و تهدیدها)، با حضور دکتر محمد خوش چهره و جمعی از اساتید این دانشگاه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

دكتر محمد خوش چهره با اشاره به اينكه نامگذاري امسال با عنوان جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري به منزله ريل گذاري صحيح براي فتح قله برتر منطقه اي در همه زمينه هاست، گفت: رهبر معظم انقلاب براي اولين بار نياز ورود به حوزه جزئيات مسائل اقتصادي را يك ضرورت ارزيابي كرده و همواره دغدغه ايشان پرهيز از عملكرد سليقه اي در حوزه برنامه ريزي بلند مدت است.
تحليل گر مسائل اقتصاد سياسي كشور با نقد جايگاه فعلي ايران نسبت به كشورهايي همچون تركيه و عربستان براي فتح جايگاه اول به لحاظ قدرت منطقه اي در بيست سال آينده خاطرنشان كرد: ولي فقيه همواره استراتژيست نظام بوده و تعيين اولويت ها يكي از مهمترين كاركردهاي ايشان است، زيرا معيار ارزيابي عقلانيت يك نظام تشخيص اولويت هاست.
دكتر خوش چهره با بيان اينكه سرعت تحولات سياسي، اقتصادي و تكنولوژيكي نيازمند آن است تا اولويت ها در حوزه هاي گوناگون بررسي شوند، نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري را بسيار ارزشمند و قابل دفاع برشمرد و افزود:اگر تمركز ساختارهاي حكومتي پيرامون حوزه جهاد اقتصادي صورت نگيرد، اين فرصت مي تواند به خطرات و تهديدات امنيتي منجر شود.
نماينده مردم تهران در مجلس هفتم با ابراز تاسف از ايجاد يك شكاف معنادار در جايگاه فعلي ايران در منطقه، تصريح كرد: اگر بناست منافع و مصالح ملي را مدنظر بگيريم، بايد سريع تر و مستحكم تر گام برداريم، چرا كه توان بالقوه ايران براي دستيابي به عنوان قدرت اول منطقه در بيست سال آينده دور از انتظار نيست.
رئيس اصولگرايان مستقل مجلس شوراي اسلامي در دوره هفتم با تاكيد بر آنكه مشكل اشتغال و توسعه اقتصادي و عرصه توليد ناخالص ملي هرگز با موعظه و نصيحت حل نخواهد شد، راه حل منطقي آن را بازنگري در آهنگ توليد ناخالص ملي به عنوان يك ضرورت قلمداد كرد.
خوش چهره تصريح كرد: عدم درك صحيح از عدالت يك نوع مفهوم بي عدالتي است و همواره بايد بر رعايت اعتدال به عنوان يك اصل اجتناب ناپذير در تمامي حوزه ها توجه كرد.
اين صاحب نظر عرصه اقتصاد سياسي با انتقاد شديد از وضعيت اسفناك توليد در صنعت نساجي و واردات بي رويه مواد پروتئيني بر رعايت ظرفيت سازي و زدودن موانع از سر توليد ملي تاكيد كرد و اظهار داشت: همواره كشوري كه به لحاظ مواد غذايي وابستگي داشته است، نتوانسته ايستادگي و صلابت خود را در همه عرصه ها حفظ كند.
وي در اين زمينه به ديدگاه هاي امام راحل و مقام معظم رهبري مبني بر پرهيز از وابستگي در همه عرصه ها اشاره كرد و ضرورت پرهيز از وابستگي به گندم در منطقه خاورميانه را يك اصل انكارناپذير برشمرد.
دكتر محمد خوش چهره تصريح كرد: عدم استفاده از ظرفيت هاي لازم، وجود برخي قوانين دست و پاگير ، اجراي برخي سياست هاي غلط در حوزه اقتصاد و بعضي از رفتارهاي سليقه اي سياستگذاران در حوزه اقتصاد از جمله آسيب ها و چالش هاي فراروي جهاد اقتصادي مي باشند.
وي با تاكيد بر اينكه سرمايه گذاري مولد، موجب رونق و سرمايه گذاري غيرمولد بحران زا مي باشد، ضرورت سازگاري سياست ها با اهداف در حوزه اقتصاد و اهتمام ويژه مردم، روشنفكران و سياستمداران را به فرمايش گرانبهاي مقام معظم رهبري مبني بر استفاده از كالاهاي داخلي خواستار شد.
دكتر خوش چهره در تبيين مفهوم استراتژي جهاد اقتصادي با تاكيد بر آنكه ناهماهنگي مي تواند مسير حركت اقتصادي را واژگون كند، خواستار تسريع در آهنگ اين حركت عظيم در حوزه اقتصاد گرديد.
در پايان اين جلسه كه به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كاشان برگزار شده بود، دكتر محمد خوش چهره ضمن بحث و تبادل نظر با اساتيد دانشگاه كاشان به سوالات آنان پاسخ گفت.

 


نظر شما :