دیدار رئیس‌جمهوری عراق با رهبر معظم انقلاب(۵-۴-۹۰)

۰۵ تیر ۱۳۹۰ | ۱۱:۰۲ کد : ۱۴۶۹۴ اینترنت
تعداد بازدید:۷۱۶
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای جلال طالبانی رئیس جمهور عراق، حضور غاصبانه و مداخله جویانه امریکایی ها را منشأ مشکلات عراق و منطقه خواندند و خاطرنشان کردند:

 با وجود این حضور متكبرانه، رویدادها و حوادث جاری در منطقه نشان می دهد سیاست خاورمیانه ای امریكا رو به ضعف است و ملتها باید از این واقعیت، استفاده كنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندی از گامهای محكم ملت و دولت عراق برای حل مشكلات افزودند: ملت بزرگ عراق و مسئولان این كشور با پشت سرگذاشتن گذرگاههای دشوار، در حال خروج از محنت سالهای اخیر هستند و باید با حكمت و صبر و شجاعت مشكلات باقیمانده را نیز حل كنند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر گسترش و تقویت هرچه بیشتر همكاریهای ایران و عراق، این همكاریها را امری طبیعی و نشانه برادری و دوستی حقیقی دو ملت دانستند و افزودند:نیروهای مسلح ایران و عراق، 8 سال با یكدیگر در جنگ بودند اما دو ملت اكنون كدورتی از یكدیگر ندارند چرا كه می دانند رژیم مضمحل شده صدام، عامل تحمیل جنگ به دو ملت دوست و برادر بوده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به روابط خوب مسئولان كشور عراق با جمهوری اسلامی ایران، برخی تلاشها برای تضعیف روابط دوستانه ایران و عراق را محكوم به شكست دانستند و افزودند: در پرتو پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی، روابط دو ملت و دو كشور روز به روز محكم تر خواهد شد.
ایشان، وحدت هرچه بیشتر جناحهای عراقی را موجب استحكام مواضع این كشور دانستند و خاطرنشان كردند: امریكایی ها برای تمدید حضورشان درعراق، روی اختلاف جناحهای این كشور حساب باز كرده اند و گروههای عراقی باید با هوشیاری مانع تحقق اهداف آنها شوند.
در این دیدار كه آقای احمدی نژاد هم حضور داشت، رئیس جمهور عراق با اشاره به عمق پیوندهای تاریخی دو ملت ایران و عراق گفت: روابط اقتصادی - سیاسی و فرهنگی تهران – بغداد مسیر توسعه را طی می كند و امیدواریم زیرساختهای عراق را با توان فنی و تجربیات ایران بازسازی كنیم.
آقای طالبانی افزود: جناحها و گروههای مختلف عراقی در پیشرفت و آبادانی عراق هم نظر هستند و متفق القول با تمدید حضور نظامیان امریكایی مخالفند.

نظر شما :