طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان آغاز شد(۱۷-۵-۹۰)

۱۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۴۷۰۶ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۲۶
  آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های شهرستان کاشان عصر روز شنبه، ۱۵ مرداد ماه در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ضمن ابراز خرسندی بابت برگزاری چنین دوره هایی گفت : در سال گذشته طرح ضیافت اندیشه با حضور چشمگیر دانشجویان برگزار شد که این استقبال دانشجویان از طرح در سال گذشته باعث شد تا به درخواست برگزاری ضیافت اندیشه اساتید دانشگاههای کاشان پاسخ مثبت داده شود .

حجت السلام دکتر عباس خادمیان گفت: امسال در دومین سال برگزاری ضیافت اندیشه دانشجویان که در مشهد به طور متمرکز برگزار می گردد، ضیافت اندیشه اساتید دانشگاههای کاشان نیز با استقبال قابل توجهی روبرو شده است و 140 استاد از دانشگاه های کاشان، علوم پزشکی کاشان، آزاد اسلامی واحد کاشان، پیام نور کاشان و دانشگاه پیام نور آران و بیدگل در این دوره 10 روزه حضور دارند. .

وی افزود : رمضان فرصت مناسبی است برای معرفت افزایی و معنویت افزایی که بحمدالله طرح ضیافت این بستر را برای اساتید مهیا کرده است و ما هم امیدواریم بتوانیم خدمت گذار خوبی برای آنها باشیم.

خادمیان با اشاره به اینکه کلاسها در سه گروه ، تشکیل می شود افزود: در این طرح کلاس ها از ساعت 5 بعد از ظهر شروع می شود و تا ساعت 8 ادامه پیدا می کند و در چهار روز طرح ، روزهای هفتم ، دهم ، دوازدهم و چهاردهم ماه رمضان کلاس ها با حضور خانواده ها برگزار می شود.

وی فرصت 10 روزه طرح ضیافت اندیشه را برای پرداختن به موضوعات سیاسی ، تربیتی ، اخلاقی کافی ندانست و اظهارامیدواری کرد این کلاس ها در طول سال تحصیلی نیز برگزار شود و این طرح فرهنگی را یک حرکت نرم جهادی فرهنگی بوده است.  

به گفته وی استقبال از کلاسها باعث شد تعداد زیادی نیز به دلیل عدم گنجایش نتوانند در این کلاسها حضور داشته باشند .

سرپرست دانشگاه کاشان نیز در این مراسم اجرای طرح ضیافت اندیشه در دانشگاهها را در راستای اجرای بحث اسلامی شدن دانشگاهها دانست و گفت : برای تبیین مباحث فرهنگی و حجاب و عفاف دردانشگاهها نیاز به ظواهرو نمادهای فرهنگ حجاب و عفاف است .

دکتر عباس کتابی ، محتوای دروس را از دیگر اهداف اجرای طرح ضیافت اندیشه در دانشگاهها ذکرکرد و گفت : اساتید بعنوان فرماندهان جنگ نرم در دانشگاهها هستند که سربازان خود را باید با کمترین تلفات از میدان نبرد عبوردهند .

وی اظهارامیدواری کرد اساتید دانشگاهها بتوانند از این فرصت بدست آمده برای بهره مندی بیشتر از ماه مبارک رمضان استفاده کنند. پس از پایان آیین افتتاحیه ، اولین جلسه آموزشی طرح با حضور استاد خسرو پناه برگزار گردید.

نظر شما :