مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه کاشان برگزار شد(۵-۶-۹۰)

۰۵ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۰:۰۱ کد : ۱۴۷۱۲ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۰۱
طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی در تالار آزادی دانشگاه کاشان به کار خود پایان داد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت:  طرح ضیافت اندیشه این دانشگاه با حضور یکصد و 40 استاد و عضو هیات علمی برگزار شد.

حجت الاسلام عباس خادمیان با اشاره به استقبال کم‌نظیر استادان و موفق ارزیابی‌کردن این طرح در این دانشگاه اظهار داشت: آمار شرکت و استقبال استادان دانشگاه‌های کاشان حتی بیشتر از آمار برخی استان‌ها نیز بیشتر بود.

وی تصریح کرد: استادان با شرکت در کلاس‌های مختلف این طرح مباحث عمیق ارزشی، محتوایی و فرهنگی را فرا گرفتند.

به گفته وی، استقبال  اساتید در طرح ضیافت اندیشه سرمایه و تجربه بزرگ فرهنگی است.

وی، قرائت و تفسیر قرآن، اندیشه‌های راهبردی سیاسی، اخلاق علمی و حرفه‌ای اساتید را از جمله کلاس‌های این طرح ذکر کرد و گفت: این طرح علاوه بر تاثیرگذاری سطح علمی استادان، زمینه معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی استادان را برانگیخته است.

وی تاکید کرد: استادان در کلاس‌های فوق‌برنامه این طرح از مباحث اخلاق خانواده، جریان‌شناسی فکری و عرفان‌های نوظهور و خلاقیت در خانواده نیز بهره‌مند شدند.

 مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، با اشاره  به استقبال استادان از این طرح گفت: تمام این افراد به صورت داوطلبانه در این برنامه شرکت کرده‌اند و این موضوع بیانگر احساس نیاز این اشخاص به برنامه‌های معنوی و معنویت‌گرایی است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری ضیافت‌های اندیشه در دانشگاه‌ها تاکید کرد: امروزه دانشگاهیان به منظور پیشبرد اهداف خود در جامعه به برگزاری دوره‌های ضیافت‌های اندیشه نیازمند هستند و مسئولان باید این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهند.

حجت الاسلام خادمیان به ضرورت اجرای این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه‌ها باید با اجرای ضیافت‌های اندیشه در طول سال زمینه‌های بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی دانشجویان و اساتید را فراهم کنند.

خادمیان، با اشاره به اینکه اجرای این طرح موفق‌ترین و موثرترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان است از مسوولان استان و شهرستان خواست که با حمایت، این طرح را به صورت مداوم نه تنها در ماه رمضان بلکه در طول سال ادامه دهند.


نظر شما :