مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان: شبهه‌افکنی در حجاب عوام‌فریبی است(۷-۶-۹۰)

۰۷ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۲:۲۰ کد : ۱۴۷۱۳ نهاد
تعداد بازدید:۹۵۱
خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان شبهه‌افکنی در مسئله حجاب را عوام‌فریبی و جریان‌سازی انتخاباتی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خادمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با تأکید بر مشخص بودن جایگاه حجاب به عنوان ضرورت شرعی در جامعه اسلامی اظهار داشت: عوام‌فریبی و تلاش در سست کردن اعتقادات مردم نسبت به مسئله حجاب بر خلاف مرام آزاداندیشی است.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به توصیه مقام معظم رهبری افزود: آزاداندیشی عالمانه تعریفی خاص دارد و جلسات هم‌اندیشی و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برقرار است و کسانی که به دنبال آن هستند می‌توانند هرگونه سئوال و صحبتی با رعایت چهارچوب‌ها و موازین مطرح کنند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان با اشاره به ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی فرهنگی و فقهی حجاب یادآور شد: بعد سیاسی حجاب نسبت به دیگر ابعاد آن کمتر مورد توجه قرار گرفته و اذا می‌طلبد متولیان امر نسبت به تبیین آن بیشتر اهتمام ورزند.
وی از چادر به عنوان نوع پوشش و خصیصه خاص زنان ایرانی نام برد و تصریح کرد: با توجه به تأسی زنان در کشورهایی که در حال انقلاب هستند از زنان ایرانی، استکبار به دنبال از بین بردن چادر به عنوان نماد زنان ایرانی است.
خادمیان سست شدن و از بین رفتن این نماد را خواسته و هدف استکبار ذکر و خاطرنشان کرد: استکبار برای تحقق این امر با در اختیار گرفتن وسایل ارتباط جمعی چون اینترنت، شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره و مطبوعات تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.
به گفته وی رویکرد جهان بین‌الملل به ویژه کشورهای مدعی آزادی در برخورد خشن با زنان محجبه مسلمان و جریان‌سازی‌هایی که برای گرفتن نماد زنان مسلمان ایرانی می‌کند، موجب تعجب کارشناسان فرهنگی است. 
خادمیان با اشاره به سابقه حجاب از قبل اسلام در میان ایرانیان افزود: اسلام شرایط و مبانی حجاب را بیان کرده و انتخاب نوع حجاب بر اساس سلایق و فرهنگ جوامع اسلامی انتخاب می‌شود و در واقع انتخاب چادر به عنوان حجاب برتر توسط زنان ایرانی برخاسته از فرهنگ مردم این خطه است لذا ایراد بر آن غلطی فاحش و تحریفی بزرگ به شمار می‌رود.
وی با اشاره به عدم ممنوعیت فقهی برای انتخاب رنگ مشکی اظهار داشت: استفاده از رنگ مشکی تنها در موقع نماز مکروه است اما استفاده آن برای حجاب در واقع نه گفتن به نامحرمان و مورد تأیید اسلام است.
وی محجوب‌تر بودن زنان ایرانی را موجب محبوب‌تر بودن آنها دانست و یادآور شد: پیروی زنان ایرانی در تفاوت نوع و میزان پوشش آنها در داخل و خارج از منزل موجب جذاب‌تر شدن آنها در نزد اعضای خانواده و در نتیجه موجب استحکام بنیان خانواده می‌شود.


نظر شما :