برگزاری مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم‌انتظامی با حضور رهبر انقلاب(۳-۷-۹۰)

۰۳ مهر ۱۳۹۰ | ۰۹:۰۷ کد : ۱۴۷۲۳ اینترنت
تعداد بازدید:۱۰۵۰
مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی صبح امروز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای ورود به دانشگاه علوم انتظامی در محل یادمان شهدا حضور یافتند و با قرائت فاتحه، علو درجات شهدای نیروی انتظامی را مسئلت کردند.


فرمانده كل قوا سپس از یگانهای انتظامی، راهنمایی و رانندگی و مرزبانی حاضر در میدان سان دیدند.
رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی در این مراسم كاركنان و فرماندهان نیروهای انتظامی به عنوان حافظان امنیت، آسایش و آرامش مردم را «مجاهدان واقعی فی سبیل الله» خواندند و تأكید كردند: نیروی انتظامی همواره باید هم مظهر اقتدار و نظم و هم مظهر مهربانی، رأفت و رحمت در جامعه باشد.
ایشان امنیت اعم از امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی و روانی را از اركان پیشرفت و سربلندی كشور خواندند و خاطرنشان كردند: یكی از روشهای استكبار برای مقابله با ملتهای مستقل، ایجاد ناامنی اجتماعی و همچنین ناامنی اخلاقی و روحی در جامعه است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به طراحی پشت صحنه سیاسگذاران استكبار برای ترویج مواد مخدر و ایجاد بی بندوباری اخلاقی و سست كردن پایه های اخلاقی، تأكید كردند: نیروی انتظامی امروز وظیفه بسیار بزرگی برعهده دارد كه انجام صحیح و دقیق آن، نیازمند برطرف كردن آسیب های احتمالی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر لزوم احساس توأمان اقتدار و رأفت نیروی انتظامی در جامعه افزودند: این موضوع باید در آموزشها و دوره های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد و به یك فرهنگ سازمانی قطعی در نیروی انتظامی تبدیل شود.
ایشان با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر نیروی انتظامی، زمینه برای پیشرفتهای جدید را مهیا دانستند و خاطرنشان كردند: دستیابی به عرصه های جدید، فقط با دانش، تجربه، تحقیق، تأمل و بكار گرفتن همه استعدادها امكان پذیر است.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: سربلندی ایران عزیز در گرو عزم مستحكم جوانان و نخبگان كشور است كه به لطف خداوند روز بروز مشهودتر از گذشته است.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در سخنانی، ایجاد نظم، امنیت و آرامش در جامعه از طریق ایجاد اقتدار درونی و بیرونی در نیروی انتظامی و تربیت نیروهایی متدین، بصیر، حرفه ای، شجاع و كارآمد و روزآمد را از اهداف اصلی برشمرد و گفت: تشكیل پلیس تخصصی مواد مخدر و كاهش ورود مواد مخدر به كشور، تشكیل یگان مرزبانی و كاهش قاچاق كالا و سوخت و محصولات مخرب فرهنگی، مبارزه قاطع با ناامنی و شرارت، افزایش سرعت در كشف جرم و علمی فنی كردن كشف جرم، ارتقای امنیت اخلاقی در جامعه، افزایش 20 درصدی ارائه خدمات الكترونیكی به شهروندان و كاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن با وجود افزایش دو برابری تولید خودرو از جمله اقدامات و دستاوردهای نیروی انتظامی در سالهای اخیر است.
سردار سرتیپ دوم عصار فرمانده دانشگاه علوم انتظامی نیز در گزارشی با اشاره به تدوین راهبردهای اساسی این دانشگاه گفت: ایجاد كرسی های تخصصی، كاربردی و حرفه ای كردن آموزشها، و نهادینه سازی دانش محوری از رویكردهای اصلی دانشگاه علوم انتظامی در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد است.
در این مراسم همچنین، تعدادی از دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید و كاركنان نمونه دانشگاه علوم انتظامی و همچنین خانواده های شهدای نیروی انتظامی، هدایا، درجه و سردوشی خود را از دست مقام معظم رهبری دریافت كردند.
اجرای حركات نمایشی و راپل بخش دیگری از مراسم دانش آموختگی و تحلیف دانشگاه علوم انتظامی بود.
در پایان این مراسم یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

نظر شما :