دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعی با رهبر انقلاب(۹-۷-۹۰)

۰۹ مهر ۱۳۹۰ | ۰۹:۰۱ کد : ۱۴۷۲۶ اینترنت
تعداد بازدید:۷۱۹
حسینیه امام خمینی، در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، در دیدار رهبر معظم انقلاب با شماری از جانبازان قطع نخاعی، سرشار از عطر حماسه و ایثار و استقامت شد و خاطرات دلدادگی و وفاداری رزمندگان میهن را به اسلام و امام و انقلاب دوباره در یادها زنده کرد.

در این دیدار كه لبریز نشاط و طراوت معنوی بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نزدیك با ده‌ها نفر از اسوه های صبر و استقامت، گفتگو كردند و ایمان و پایداری آنان و خانواده های عزیزشان را مورد تحسین و تجلیل قرار دادند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع جانبازان ایثارگر و خانواده‌های معظم آنان، تجلیل از جانبازان را تجلیل از نمونه ها و نمادهای ایثار خواندند و افزودند: تكریم و تعظیم جانبازان، مفهوم واقعی ایثار را در ذهن جامعه، عینی و مجسم می‌كند و این، كار بسیار مهمی است كه نظام و جامعه، امروز به آن نیاز جدی دارند.
ایشان زبان را از تشریح عظمت كار جانبازان، حقیقتا قاصر و ناتوان خواندند و افزودند: ایثارِ یك عمر هستی و سلامتی و آسایش در پای اسلام و انقلاب، معامله‌ای بسیار سودمند با معبود یكتاست كه پروردگار در قرآن كریم به آن بشارت داده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشكر صمیمانه و ابراز احترام حقیقی به همسران، مادران، پدران، فرزندان و پرستاران جانبازان خاطرنشان كردند: خدمت صادقانه و با روی خوش به جانبازان عزیز از بزرگترین ایثارها و از برجسته‌ترین جهادهاست و نزد خداوند از اجری عظیم برخوردار است.
رهبر انقلاب اسلامی، بشر را از درك و بیان عظمت صبر مستمر و طولانی خانواده‌های جانبازان عاجز دانستند و خاطرنشان كردند: پروردگار منان لحظه لحظه‌ی صبرِ زیبا و جمیل شما را در خدمت به جانبازان محاسبه می‌كند و پاداشی كریمانه، ذخیره‌ی آخرت شما قرار می دهد.
ایشان، با تكریم شهیدان والا مقام خاطرنشان كردند: وزنه ایثار جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی و گردنی، به تعبیری، سنگین‌تر از مسئله شهادت است چرا كه این جانبازان با رنج و مشكلات همیشگی روبرو می‌شوند و تقوا، صبر و ایستادگی مداوم آن‌ها، و حساب كردن این مشكلات با خدا، اجری مضاعف و رشد یابنده را نصیب این عزیزان خواهد كرد.
در ابتدای این دیدار سرلشكر جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های سپاه در تجلیل از جانبازان گفت: ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در اولویت برنامه های فرهنگی سپاه پاسداران قرار دارد.
آقای زریبافان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران هم گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در تجلیل و تكریم جانبازان و خانواده‌های آنان بیان كرد.

نظر شما :