دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب(۲۴-۷-۹۰)

۲۴ مهر ۱۳۹۰ | ۰۹:۰۹ کد : ۱۴۷۳۷ اینترنت
تعداد بازدید:۶۴۸
در دومین روز از سفر رهبر انقلاب اسلامی به کرمانشاه، (پنجشنبه) خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان در فضایی معطر به عطر شهداء و یاد و خاطره جان‌فشانی آنان، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در اين مراسم، ديدار با خانواده‌های شهداء، ايثارگران و جانبازان را يكی از باعظمت‌ترين ديدارها خواندند و تأكيد كردند: روحيه ايثارگری نجات بخش يك كشور و ملت است و هيچ جامعه‌ای بدون روحيه ايثارگری به عزت و عظمت نخواهد رسيد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأكيد بر اينكه يكی از ابعاد و جهات روحيه ايثارگرانه، شناخت نياز لحظه و عمل به وظيفه است، افزودند: كيميای هوشمندی و موقعيت‌شناسی شهداء و ايثارگران، نقطه برجسته‌ای است كه بعنوان يك درس بزرگ، همواره مورد نياز كشور است.
ايشان بروز غفلت در جامعه و تشخيص ندادن نياز لحظه را نتيجه استفاده نكردن از ظرفيت عظيم مردم دانستند و خاطرنشان كردند: حصار مستحكم در دفاع از هويت و عزت يك ملت و نجات كشور از توطئه ها، در گرو آگاهی مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است.
رهبر انقلاب اسلامی تأكيد كردند: نظام ايران، جمهوری اسلامی بمعنای مردم‌سالاری اسلامی است كه لازمه آن نقش‌آفرينی واقعی مردم در همه عرصه ها و استفاده غير صوری از ظرفيت مردم است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تجليل از صبر و بصيرت خانواده‌های شهداء، ايثارگران و جانبازان، خاطرنشان كردند: صبر و بصيرت يگانه عامل رسيدن به قله‌ها است و اگر ملتی دارای اين دو ويژگی ممتاز بود، قطعاً در تشخيص هدف‌ها و مسير رسيدن به اين هدف‌ها دچار ترديد و سردرگمی نخواهد شد.
ايشان با يادآوری نگاه بصير و نافذ امام راحل(ره) افزودند: هنگامی كه همه چيز در ظاهر نااميد كننده و غير قابل دست‌يافتنی بود، امام بزرگوار(ره) سخن از اميد و پيشرفت و موفقيت می‌گفتند و در نهايت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق اين سخنان بودند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پيچيده‌تر شدن تحولات و مسائل، هوشمندی و وظيفه‌شناسيِ بهنگامِ نياز را بسيار ضروری خواندند و تأكيد كردند: به لطف خداوند امروز هوشمندی مردم متعهد، مؤمن و معتقد ايران و پايبندی آنان به آرمان‌ها بسيار زياد است.
در ابتدای اين ديدار تعدادی از خانواده‌های شهداء و جانبازان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، حماسه‌سرايان و فرزندان شهداء در استان كرمانشاه، مطالب، اشعار و دل نوشته‌هايی را در خصوص دوران دفاع مقدس و مقام شهداء قرائت كردند.
آقای زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين ديدار گزارشی از شهداء، جانبازان و آزادگان استان كرمانشاه ارائه كرد.

نظر شما :