دیدار مردم کنگاور با رهبر معظم انقلاب(۳۰-۷-۹۰)

۳۰ مهر ۱۳۹۰ | ۰۹:۰۱ کد : ۱۴۷۴۷ اینترنت
تعداد بازدید:۸۶۳
رهبر معظم انقلاب اسلامی در هشتمین روز از سفر به استان کرمانشاه در جمع بسیار پُر شور مردم کنگاور و شهرهای اطراف با استناد به پیشرفت‌های ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر تأکید کردند:

ملت عزیز ما كه بخش‌های بسیار دشوار راه منتخب خود را، با افتخار و قدرت پشت سر گذاشته، ضمن قانع نشدن به دستاوردهای خود، از این پس نیز با وحدت و امید و استقامت، همه مراحل پیش رو را با موفقیت طی خواهد كرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از حضور بسیار گرم و محبت‌آمیز جوانان و مردان و زنان مؤمن كنگاور و شهرهای صحنه، سنقر، هرسین در ورزشگاه شهید  قلی‌وند كنگاور، اینگونه اجتماعات عظیم را مخصوص ایران و نشان‌دهنده مهر و محبت متقابل مردم و مسئولان خواندند.
ایشان روحیه شاداب، اعتمادبه‌نفس، آمادگی برای كار و وفاداری به انقلاب را از ویژگی‌های بارز مردم این منطقه و سراسر كشور دانستند و افزودند: همین خصوصیات عزت‌آفرین، عبور انقلاب و نظام را از مراحل بسیار دشوار و پیچ‌های خطرناك تضمین كرده و خواهد كرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر استقامت ملی و استمرار حركت عمومی ملت بزرگوار ایران، قانع شدن به دستاوردهای میانی راه و از سوی دیگر ناامیدی از تحقق اهداف نهایی را دو آفت بزرگ توقف‌زا در این مسیر برشمردند و افزودند: ملت عظیم‌الشأن ایران، در وسط راه تعالی و پیشرفت و افتخار توقف نمی‌كنند و با اطاعت از فرمان پروردگار كریم در قرآن مجید، با قدم‌های استوار و محكم راه خود را تا رسیدن به جامعه اسلامی و برخوردار از عدالت، طراوت، آگاهی و مردم‌سالاری حقیقی ادامه خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی، یكپارچگی ملی را شرط دیگر استمرار موفقیت های نظام دانستند و افزودند: خوشبختانه میان قشرهای مختلف مردم و میان مردم و مسئولان وحدت خوبی برقرار است كه باید عمیق‌تر و گسترده‌تر شود و محبت و حسن ظنّ متقابل افزایش یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسل جوان، تحصیلكرده، آگاه و برخوردار از خصوصیات مثبت انقلاب را، مایه امید نظام و ملت دانستند و خاطرنشان كردند: دشمن در صدد است با انواع روش‌ها از جمله سیاه‌نمایی، در سد مستحكم و حركت امیدوارانه و مستمر ملت، اخلال ایجاد كند.
رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به بی‌غیرتی سردمداران رژیم طاغوت و تبعیت آن‌ها از دستورات و سیاست‌های آمریكا و انگلیس، افزودند: دشمن از این می‌سوزد كه ایران در پرتو انقلاب اسلامی از پایگاه مطیع و رام آنان، به كشور و ملتی تبدیل شده كه سینه خود را در مقابل سلطه‌گران سپر كرده است و با عزت و استقلال كامل، با زیاده‌خواهی و زورگویی مقابله می‌كند.
ایشان در ریشه‌یابی علت خشم و عصبانیت آمریكایی‌ها از ملت ایران، به اعتراف مقامات آمریكایی درباره تأثیر ایران اسلامی در ناكام ماندن سیاست‌های آمریكا بویژه در خاورمیانه اشاره كردند و افزودند: شیاطین می‌دانند كه چشم ملت‌های بیدار شده منطقه، به كشور عزیزِ ما دوخته شده است به همین دلیل تمام روش‌ها و امكانات را به كار گرفته اند تا ایران و ایرانی الگوی حركت عظیم بیداری اسلامی نشوند و خط ایستادگی ملت ایران در میان دیگر ملت‌ها رواج نیابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به تلاش دشمنان برای سیاه‌نمایی اوضاع كشور از طریق بزرگ كردن ضعف‌ها و كمرنگ كردن پیشرفت‌ها، همگان بویژه اهل قلم، اصحاب مطبوعات و صاحبان تریبون و رسانه را به مراقبت و هوشیاری در این زمینه فراخواندند و افزودند: مبادا كسی دانسته یا ندانسته با اظهار نظر، حرف و یا نوشته خود به این خواست دشمن كمك كند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه همین بحث، مسئولان سطوح مختلف كشور را نیز به گسترش تلاش برای رفع مشكلات مردم و از بین بردن كاستی‌ها توصیه مؤكد كردند.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با تحسین دوباره خصوصیات مردم سراسر استان كرمانشاه افزودند: مردم منطقه كنگاور علاوه بر آن خصوصیات، از دیرباز، میزبان راهیان كربلای معلی و منزلگاه عاشقان حسینی بوده‌اند و با علاقه عمیق به دین و روحانیت، در دفاع مقدس و دیگر امتحانات الهی، كارنامه درخشانی داشته‌اند و همین خصوصیات آینده روشن‌تر آنها را به ارمغان خواهد آورد.
در ابتدای این دیدار امام‌جمعه شهرستان كنگاور ضمن خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی به رشادت‌ها و جان‌فشانی مردم منطقه در زمان دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: این مردم ولایتمدار همچنان استوار در راه آرمان‌های انقلاب، امام راحل و شهدا گام بر می‌دارند و توقع دارند مسئولان اجرایی به مشكلات این منطقه خصوصاً اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نظر شما :