شرکت رهبرمعظم انقلاب در طرح سرشماری نفوس و مسکن(۱۰-۸-۹۰)

۱۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۴۷۵۲ اینترنت
تعداد بازدید:۵۹۵
همزمان با اولین روز از آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،  در این طرح ملی شرکت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی، با توصیه به آحاد مردم برای همكاری با مأموران آمار در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسكن تأكید كردند: سرشماری یك ضرورت برای كشور و برنامه‌ریزی صحیح بمنظور بهره‌مندی از آینده‌ای منطقی، معقول و مطلوب است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمار را ستون فقرات برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف دانستند و با اشاره به نقش مردم در سرشماری افزودند: از مردم عزیز كشورمان درخواست می‌شود تا ضمن همكاری كامل با مأموران سرشماری، به سؤال‌های آنان با دقت و حوصله، پاسخ صحیح دهند.
ایشان دستگاه‌های مختلف را نیز به همكاری با مركز آمار ایران برای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسكن فراخواندند و خاطرنشان كردند: مركز آمار نیز باید در كار سرشماری، وظیفه خود را دقیق، علمی، مبتنی بر واقعیات و بی‌طرفانه انجام دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه هیچ انگیزه سیاسی و غیرسیاسی نباید در پردازش داده‌های سرشماری تأثیرگذار باشد، خطاب به مدیران مركز آمار افزودند: شما باید عملاً نشان دهید كه در پردازش اطلاعات و داده ها كاملاً بیطرف و تابع واقعیات هستید تا دستگاه‌های مختلف هم به نتایج كار و آمارهایی كه ارائه می‌شوند، اعتماد كامل كنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستگاه‌های مختلف كشور را نیز به پرهیز از شتاب‌زدگی در ارائه آمار توصیه و خاطرنشان كردند: آمارهای رسمی باید از طریق دستگاه مسئول كه مركز آمار ایران است، اعلام شود و سپس دستگاه‌ها براساس آن آمارها اطلاع‌رسانی و یا برنامه‌ریزی كنند.
ایشان همچنین مأموران سرشماری را به برخورد همراه با حوصله كامل و اخلاق اسلامی با مردم، توصیه كردند.
در این دیدار آقای عادل‌آذر رئیس مركز آمار ایران، ضمن ارائه گزارشی از طرح سرشماری عمومی نفوس و مسكن، گفت: این سرشماری تا 22 آبان ماه ادامه خواهد داشت و برای 21 میلیون خانوار فرم سرشماری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته‌ای كه برای پردازش داده‌های این سرشماری بكار گرفته خواهد شد، افزود: سؤال‌های فرم‌های سرشماری به گونه‌ای طراحی شده كه ضمن ارزیابی اطلاعات مربوط به جمعیت، ارزیابی دقیقی از نحوه اجرا و تأثیر برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف كشور به دست آید.

نظر شما :