امام جمعه موقت کاشان: ایمان قوی رمز مدیر موفق است(۱۴-۸-۹۰)

۱۴ آبان ۱۳۹۰ | ۰۹:۱۶ کد : ۱۴۷۵۵ دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۷
امام جمعه موقت کاشان، ایمان قوی را رمز مدیر موفق در جامعه دانست و گفت: بسیاری از کسانی که در مدیریت‌ها ناکارآمد و ناموفق بوده‌اند ناشی از نبود ایمان قوی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا احتشام، در نشست با مديران و مسئولان دانشگاه كاشان، مديريت اسلامي را در نظام اسلامي حايز اهميت دانست و اظهار داشت: يك مدير جامعه اسلامي بايد ترس از معاد و خداي متعال، قدرت در جوارح و جسم و اراده قوي داشته باشد.

دانشگاه کاشان

وي، به تقارن اين نشست با عنوان "مديريت بر دايره حق" با دهه ولايت و امامت اشاره كرد و افزود: ولايت، خلافت و امامت از اصول مهم نحوه اداره و مديريت جامعه اسلامي است.

امام جمعه موقت كاشان، يكي از مشكلات جامعه مديريتي را بسنده‌كردن مديران به ارائه گزارش ذكر كرد و گفت: مدير بايد توان و لياقت اداره جامعه اسلامي و خدمت به مردم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام احتشام، مديريت دايره‌اي و لوزوي را از انواع مديريت‌ها برشمرد و افزود: مديریت دايره‌اي بر مبناي حق، حقيقت و صدق و عدالت است.

امام جمعه موقت كاشان، بيشتر مديريت‌هاي حاكم بر دنيا و مشكلات جامعه امروزي را مديريت لوزوي دانست و اظهار داشت: در اين مديريت آن كساني كه در محور قطر كوچك قرار دارند بيشتر بهره مي‌برند و به قسط وعدل دراين مديريت توجهي نمي‌شود.

وي، پديده پركاري و چند كاري را از جمله ضعف‌ها وآسيب‌هاي مديريتي ذكر كرد و گفت: متاسفانه افرادي كه در چند پست  مدير هستند آسيب‌هاي زيادي را برجامعه وارد مي‌سازند.

سرپرست دانشگاه كاشان نيز دراين نشست، بر مديريت اسلامي در دانشگاه‌ها تاكيد كرد و گفت: براي اسلامي‌كردن دانشگاه‌ها بايد مديريت درست و اساسي و مفاهيم اصيل اسلامي براي نسل آينده استفاده شود.

دانشگاه کاشان

دكترعباس كتابي، اظهار داشت: بايد با اعمال ابزارها و روش‌هاي صحيح مديريتي و تغيير در محتواي دروس علوم انساني دانشگاه‌ها سعي شود سطح علمي، فرهنگي، ديني و اجتماعي دانشجويان ارتقاء يابد.

وي، به اجراي طرح آمايش آموزش عالي اشاره كرد و افزود: براي موفقيت در اجراي اين طرح  آموزش در دانشگاه‌ها  با توجه به نيازهاي جامعه در نظر گرفته مي‌شود.

دكتر كتابي، مديریت در زمينه‌هاي مختلف آموزشي، علمي، پژوهشي در دانشگاه‌ها را لازم دانست و يادآورشد: براي ارتقاء سطح علمي در دانشگاه‌ها، آموزش كاركنان و اساتيد لازم است.

معاون فرهنگي دانشگاه كاشان نيز، هدف از برگزاري اين نشست را، توجه به فضاي استاندارسازي ومديريت اسلامي در دانشگاه ذكر كرد و ابراز اميدواري كرد تا برگزاري اين نشست‌ها و استفاده از تجارب ديگران گامي در راستاي  اسلامي‌كردن دانشگاه‌ها باشد.

اين نشست به همت مديریت ارتباطات فرهنگي دانشگاه كاشان به مناسبت روزجهاني مديريت برگزار شد.


نظر شما :