مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان: تحکیم وحدت بین حوزه و دانشگاه راه مقابله با جنگ نرم دشمنان است(۲۶-۹-۹۰)

۲۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۴۷۷۱ نهاد
تعداد بازدید:۷۳۲
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: مهمترین  راه مقابله با جنگ نرم دشمن تحکیم وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام عباس خادمیان ، با اشاره به جنگ نرم و توطئه های دشمنان برای براندازی اسلام و ترویج فرهنگ غربی دربین جوانان جامعه اسلامی افزود:  وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی، پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: تجربه تاریخی نشان می دهد؛ جدایی بین حوزه و دانشگاه، موجب عقب نگه داشتن جامعه اسلامی و عدم پیشرفت در زمینه های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می شود.

وی افزود: در زمان قاجار و پهلوی که تفرقه بین حوزه و دانشگاه را ایجاد کردند جامعه در سراشیبی و سقوط قرار گرفت و جریان اندیشه ها و پیشرفت های علمی به انحطاط کشیده شد.
وی، با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه مانند مغزمتفکر و بازوی علمی و فرهنگی باید  در کنار همدیگر باشند خاطر نشان کرد: دانشگاه برای تبیین اهداف و جهت دهی نظام توحیدی نیاز به همراهی و بهره گیری از علما و مراجع دینی عظام دارد.

خادمیان، جامعه اسلامی ایران را برخاسته از فضایل اسلامی و ملی که تاریخ درخشانی را در خود جای داده  برشمرد و اظهار داشت: اندیشمندانی همچون رازی، بوعلی سینا، شیخ بهای و غیاث الدین جمشید کاشانی گویای هماهنگی بین این دو جایگاه و جریان فکری علوم دینی و علوم تجربی بوده است. 

وی تصریح کرد: شهید دکتر مفتح که خود از عالمان و دانش آموختگان حوزوی بودند، علاوه بر کسب تحصیلات علوم دینی به دلیل نیاز و ضرورتی که احساس می کرد و با حضور دردانشگاه براین مهم همت گمارد و افتخاراستاد فرزانه و برجسته حوزه و دانشگاه شد.

وی، با تاکید بر اینکه،  اختلاف در مبانی علمی، نظری وعقیدتی بین این دو موجب ایجاد ناهماهنگی و تضعیف نظام اسلامی است افزود: از ضروری ترین امور ، ایجاد و یا تقویت کرسی «دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه» ، برگزاری هدفمند و دوره ای نشست های نخبگان شاخص حوزه در دانشگاه هاست. مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ،  تقویت برگزاری نمایشگاه های علمی پژوهشی،  با هدف افزایش ضریب آگاهی دانشجویان و طلاب با دستاوردهای علمی حوزه و دانشگاه؛  تقویت هم اندیشی و تعامل پژوهشی میان حوزه و دانشگاه؛ مانند تشکیل کار گروههای پژوهشی مشترک هدایت، مدیریت موضوعات پایان نامه ها و تعریف کار ویژه های مشخص میان سازمان بسیج اساتید حوزه و دانشگاه را تاکید کرد.


نظر شما :