دیدار جمعی از ایثارگران دوران دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب(۳۰-۲-۹۱)

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۰:۵۲ کد : ۱۴۸۳۴ اینترنت
تعداد بازدید:۷۱۹
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در دیدار جمعی از ایثارگران، سالهای دفاع مقدس را به «تابلویی زیبا و ظریف» تشبیه و خاطرنشان کردند:

راهی كه با انقلاب اسلامی آغاز شد، ادامه خواهد یافت و برای اينكه زيبايی‌های روزهای دفاع مقدس از نزديك برای مخاطب توصيف شود لازم است هزاران كتاب با معيارهای هنری نگاشته شود تا جزئيات فداكاری رزمندگان برای مردم تشريح شود. http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1391/13910229115917578.jpg رهبر انقلاب اسلامی، كار رزمندگان را در سالهای جنگ تحميلی، موفق، با ارزش، بسیار بزرگ و مبهوت‌كننده دانستند و افزودند: شما كه در دوران دفاع مقدس مسئوليتهای مهم و حساسی برعهده داشتيد بدانيد پس از جهاد اصغر، نوبت به جهاد اكبر رسيده كه به مراتب دشوارتر و سخت‌تر است.
ايشان با تشريح و مقايسه ويژگی‌های جهاد اصغر و جهاد اكبر  تصريح كردند: در فضای امروز كشور، اگر بر اصول و ارزشها پافشاری كرديد و تقوا را در عرصه‌های مختلف سياسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رعايت كرديد، ارزش و اهميت والاتری دارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در همين زمينه افزودند: امروز با دو دشمن، يكی استكبارِ خبيث و ديگر نفسِ درون مواجه هستيم كه اگر كسی بتواند با رعايت تقوا، گام بردارد و تصميم بگيرد، زمينه‌ی تعالی معنوی و پيشرفت مادی فراهم می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی پرهيز از گناه را لازمه سلوك‌الی‌الله دانستند و خاطرنشان كردند: با گناه‌نكردن نيمی از راه پيموده می‌شود، البته گناه كسانی كه مسئوليت سياسی، اجرايی، مديريتی، تبليغی و مذهبی دارند، به مراتب ابعاد وسيع‌تری پيدا می كند.
ایشان با اشاره به اينكه حركت درست مسئولان موجب تسری آن در جامعه می‌شود، تصريح كردند: ما با ايستادگی و حركت درست، جامعه را هم تشويق می‌كنيم و البته بايد بدانيم اين حركت ملت ايران با خستگی و بی‌حوصله‌گی برخی افراد دچار تزلزل و انحراف نمی‌شود.
رهبر انقلاب در پايان سخنان خود افزودند: اين راهی كه با انقلاب اسلامی آغاز شده، ادامه پيدا خواهد كرد و شما ديديد كسانی كه در جريان حركت عمومی ملت، بار مسئوليت را بر زمين نهادند فوراً جوانهای با روحيه آن را بر داشتند و انشاءالله به منزل خواهند رساند.


نظر شما :