آیت الله نمازی:علم شاخصه اصلی رهبری است(۱-۳-۹۱)

۰۲ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۰:۲۷ کد : ۱۴۸۳۵ دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۸
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: علم شاخصه اصلی و لازمه رهبری است. آیت الله عبدالنبی نمازی، در جلسه فقه سیاسی در جمع استادان دانشگاه کاشان اظهار داشت: فرد جاهل نمی تواند جامعه را به سمت و سوی کمال و سعادت راهنمایی و هدایت کند.

وی آموختن علم را عبادت دانست و افزود: همه بدبختی هایی که نصیب ملت ها شده و می شود به جهالت رهبران بر می گردد که آنها به دلیل نداشتن علم، تدابیر و تصمیماتی می گیرند که در راستای منافع و مصالح ملت ها نیست.

وی، با اشاره به اینکه رهبر در نگاه توحیدی جانشین خدا در روی زمین است، خاطر نشان کرد: امام با تکیه بر علم الهی، موظف است تا مردم را از سرگردانی و حیرت برهاند و به سوی کمال رهنمون سازد.

به گفته وی، امام وظیفه دارد راه حق را به مؤمنان بشناساند و از کیان دین دفاع کند و این واقع نمی شود مگر آن که او عالم باشد.

عضومجلس خبرگان رهبری، طهارت، امانت، پاکی، زهد و تقوا را از دیگر ویژگی ها و خصوصیات رهبری برشمرد و اظهار داشت: رهبری که حافظ منافع دولت و ملت است نباید بدور از این خصوصیات باشد.

آیت الله نمازی، با اشاره به اینکه علم امام، آسمانی است افزود: رهبر بایستی پاسخگوی حوادث و پیشامدها  و سوالاتی که در جامعه برای مردم می شود، باشد.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان، با تاکید بر اینکه یکی از جهات نیازمندی جامعه دینی به امام این است که مردم در شناخت دین و اجرای آن مصون از خطا نیستند، یادآورشد: به همین دلیل، باید امام در فهم و بیان احکام دینی و نیز در عمل به آن‎ها، مصون از خطا و لغزش باشد تا پیروان خود را به طور صحیح هدایت کند.


نظر شما :