مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السلام با حضور فرمانده کل قوا(۶-۳-۹۱)

۰۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۴۸۳۹ اینترنت
تعداد بازدید:۷۸۲
هم‌زمان با اولین روز ماه رجب و میلاد باسعادت حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام و نیز سالروز فتح خرمشهر، مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین علیه‌السلام با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرماندهی کل قوا برگزار شد.

فرمانده كل قوا در آغاز ورود به دانشگاه امام حسین علیه‌السلام با حضور در مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند و سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در سخنانی در اين مراسم، عزت و اقتدار روزافزون ملت ايران را نتيجه‌ی پايداری و ايستادگی در مسير بيعت الهی دانستند و تأكيد كردند: ملت پيشگام ايران در دهه‌ی پيشرفت و عدالت، حركت پرشتاب خود را به سوی پيشرفت‌های بيشتر و تحقق عدالت ادامه می‌دهد و جبهه‌ی ظلم و استكبار و زورگويی بر خلاف هياهوی ظاهری، رو به ضعف و نابودی است.

ايشان با تأكيد بر اين كه ملت ايران به آينده اميدوار است و افق آينده به او لبخند می‌زند، افزودند: جوانان سرافراز كه كشور متعلق به آنان است، بايد مسير پيشگامی ملت ايران را روزافزون ادامه دهد تا تعالی امت اسلامی تحقق يابد.

رهبر انقلاب اسلامی مسير حركت به سمت قله‌های سعادت را به بركت مجاهدت نسل گذشته هموار خواندند و خاطرنشان كردند: البته هموار بودن مسير به معنای نبود سختی و زحمت نيست، بلكه ادامه‌ی مسير همچنان نيازمند پايداری و استقامت است.

فرمانده كل قوا همچنين با تجليل از پايداری نيروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسيج در بيعت الهی تأكيد كردند: نيروهای مسلح در دوران دفاع مقدس تجربه‌های ماندگاری از خود بر جای گذاشتند كه بايد همواره از آنها استفاده شود و چراغ راه آينده باشد.

در این مراسم، سردار سرلشگر جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه‌ی گزارشی از آمادگی‌های نیروهای چهارگانه‌ی سپاه و سازمان بسیج و ارتقاء سطح توانمندی‌های آنها در چهارچوب دكترین دفاعی نظام اسلامی، به برنامه‌های آموزشی سپاه در قالب «نظام جامع تربیت و آموزش» اشاره كرد.

دریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین علیه‌السلام نیز گزارشی از برنامه‌های علمی، آموزشی و رزمی این دانشگاه ارائه كرد.

در اين مراسم جمعی از فرماندهان، اساتيد، دانشجويان، ايثارگران و خانواده‌های شهدای سپاه پاسداران، هدايای خود را از دست رهبر معظم انقلاب اسلامی دريافت كردند. همچنين نمايندگان دانش‌آموختگان و دانشجويان دانشگاه امام حسين علیه‌السلام مفتخر به دريافت درجه و سردوشی شدند. در پايان اين مراسم يگان‌های حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

نظر شما :