دیدار کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب(۳۰-۳-۹۱)

۰۳ تیر ۱۳۹۱ | ۰۹:۵۹ کد : ۱۴۸۵۹ اینترنت
تعداد بازدید:۷۳۹
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته‌سالروز عید مبعث پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و در دیدار مسئولان نظام و سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا تأکید کردند:

 از ميان رشته‌های بيشمار نور بعثت، جامعه‌ی بشری امروز به دو مسئله نياز مبرم دارد: يكی «برانگيخته شدن فكر و انديشه» و ديگری «تهذيب اخلاق».

رهبر انقلاب اسلامی با تبريك عيد بزرگ مبعث به ملت عزيز ايران و امت اسلام افزودند: رويكرد پرطراوت ملت‌های مسلمان به دين محمدی (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) نشان می‌دهد ملت‌ها در سايه‌ی تجربه‌های متمادی دريافته‌اند كه مكتب‌های مادی شرقی و غربی در برآوردن نيازهای حقيقی بشر، ناتوان و عقيم‌اند و فقط تعاليم بعثت می‌تواند بشر را به سعادت و پيشرفت واقعی برساند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، ريشه‌ی مشكلات جامعه‌ی بشری را دوری از دو مسئله‌ی اساسی بعثت يعنی: «فكر و انديشه» و «تزكيه‌ی نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاری‌ها و ضعف‌های اخلاقی، هدف بزرگ بعثت است كه تحقق آن، زمينه‌ساز حل مشكلات اساسی ملت‌ها است.

رهبر انقلاب اسلامی احيای نيروی خرد و تفكر را از ديگر اهداف اساسی و مهم بعثت پيامبران برشمردند و افزودند: جامعه‌ی بشری امروز به‌شدت نيازمند انديشيدن، خردورزی، تفكر و ريشه‌يابی مشكلاتی است كه از هر سو ملت‌ها را احاطه كرده است.

ايشان با يادآوری مرگ‌آفرينی و ظلم آشكار قدرت‌های زورگو در برخی كشورهای منطقه افزودند: در نگاه سياه ستمگران جهانی، بشر اصولاً جايی و جايگاهی ندارد. همچنان كه در قضيه‌ی مشكلات اقتصادی كشورهای غربی نيز دنيا شاهد است كه قدرت‌های مسلط در پی حل مشكلات صاحبان بانك‌ها و كمپانی‌های سرمايه‌داری هستند نه حل مشكلات مردم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با دعوت مجدد از ملت‌ها برای تفكر در اين واقعيات آشكار، خاطرنشان كردند: منشأ همه‌ی اين مشكلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه‌گر و سلطه‌پذير است كه راه حل آن نيز خروج ملت‌ها از موضع سلطه‌پذيری و بی‌تحركی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش بی‌وقفه‌ی زورگويان جهانی برای كنترل و منحرف كردن انقلاب‌های ملت‌های منطقه افزودند: ملت‌ها با تكيه بر گنجينه‌ی خدادادی تفكر و خرد و حسن ظن به وعده‌های نصرت پروردگار، روی پای خود بايستند و با مقاومت در برابر سلطه‌گران، سرنوشت خويش را رقم بزنند.

ايشان در ادامه عزت و اقتدار ملت بزرگ ايران را نمونه‌ی روشنی از نتايج ايستادگی و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستی زورگويان جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی افزودند: در 33 سال گذشته ملت فهيم و كشور عزيز ما بی‌وقفه در معرض توطئه همه‌ی قدرت‌های جهانی بوده است تا شايد اين نمونه‌ی زنده‌ی ايستادگی و پيشرفت، در چشم ديگر ملت‌ها الگو نشود، اما به فضل الهی، تلاش همه‌ی سلطه‌گران برای خارج كردن ملت ايران از صحنه، اين بار نيز قطعاً و يقيناً ناكام خواهد ماند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تحقق وعده‌های ياری پروردگار را نياز مجاهدت، حركت و خطرپذيری دانستند و با استناد به آيات قرآنی افزودند: صرف مؤمن بودن برای تحقق وعده‌ی پيروزی كافی نيست، بلكه مجاهدت و صبر می‌خواهد.

ايشان به دشمنان نظام تأكيد كردند: از تجربه‌های ناكام مقابله با ملت مجاهد و صبور ايران درس بگيرند و بدانند كه تكبر، خودبزرگ‌تر‌بينی و توقعات بيجا در مقابل ملتی كه ايستادگی و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است، راه به جايی نمی‌برد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سياست دشمنان اسلام برای ترساندن شيعه و سنی از يكديگر وحدت را نياز مبرم دنيای اسلام برشمردند و با انتقاد شديد از تفرقه‌انگيزی برخی عناصر افزودند: كسانی كه اصلاً اسلام را قبول ندارند و تشيع و تسنن را اصولاً نمی‌شناسند، بر اساس خواست سرويس‌های جاسوسی سلطه‌گران، از توسعه‌ی تشيع ابراز نگرانی می‌كنند و آتش تفرقه می‌افروزند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در پايان سخنانشان، ملت‌های مسلمان را به خردورزی و اتحاد و ايستادگی توصيه و ابراز اميدواری كردند در پرتو عنايات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پيروز و اهداف بعثت كاملاً محقق شود.

در آغاز اين ديدار كه رئيس‌جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه‌ی قضاييه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن حضور داشتند، آقای احمدی‌نژاد با تبريك عيد بعثت نبی گرامی اسلام گفت: بشر امروز بيش از هر زمان ديگر به معارف الهی و پيام‌های بعثت پيامبر خاتم نيازمند است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اثبات ناتوانی قدرت‌های مادی در تأمين نيازهای جامعه‌ی بشری گفت: بر اساس وعده‌های مبارك الهی و در پرتو آگاهی و مجاهدت ملت‌ها، بساط مستكبران و صهيونيست‌ها حتماً برچيده و راه برای صلح و آرامش و سعادت و پيشرفت بشر گشوده خواهد شد.

نظر شما :