دانشگاه جبهه پویای مقابله با تحریم هاست(۱۱-۵-۹۱)

۱۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۴۸۷۴ نهاد
تعداد بازدید:۸۴۲
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشگاه جبهه مستحکم مقابله و ایستادگی در برابر تحریم های دشمن است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا حجت الاسلام والمسلمین "سید مجید قریشی" در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت دانشگاه کاشان در تالار فیض این دانشگاه اظهار داشت: دشمنان پس از اعمال انواع فشارها به جمهوری اسلامی ایران اکنون به حوزه اقتصاد وارد شده و به خیال خود قصد ضربه زدن به کشور را د راین حوزه دارند.

   وی افزود: اما آنها در معادلات خود، جوانان و محققان ما دردانشگاه ها را به عنوان سرمایه عظیم و پشتوانه های ملت نادیده گرفته و حرکت ایران اسلامی به سمت قله ها را با تکیه بر این سرمایه های ارزشمند محاسبه نکرده اند.

   وی با اشاره به نمونه ای از این خودباوری و عزت، گفت: شرکت زیمنس در زمستان سال گذشته اعلام کرده بود که توربین های فشار قوی گاز را به ایران نمی فروشد و با این شیطنت می خواست در اوج مصرف گاز مردم را به سختی اندازند؛ اما محققان دانشگاه تهران توانستند با دانش و بصیرت این خلا را پر کنند.

   وی همچنین به توطئه چند سال پیش کشورهای اروپایی درباره قطع واردات بنزین به کشور اشاره کرد و افزود: با درایت مسئولان و دولتمردان کشور، این توطئه هم خنثی و ایران در زمینه تولید بنزین خودکفا شد.

   معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه نمونه های این دستاوردها را بسیار داریم، تاکید کرد: هم اکنون 97 درصد داروهای مصرفی را در داخل تولید می کنیم و سه درصد مابقی مربوط به بیماران خاص است که به قصد وارد آوردن فشار به ملت ایران مورد تحریم قرار گرفته است.

    قریشی تصریح کرد: در چنین شرایطی نقش دانشگاه ها با تکیه بر نیرو و ظرفیت بالای جوانان دانشمند و مجاهده گر، شناسایی نقاط حساس و رفع خلاهاست.

   وی با اشاره به اینکه تحقیقات دانشگاهی بایستی به سمت رفع نیازهای منطقه ای و ملی هدایت شود، بیان کرد: محققان دانشگاهی با یاری صنعتگران و تولیدکنندگان، مانند همیشه این توطئه های دشمنان را نیز خنثی می کنند.

   یکهزار و 200 دانشجو در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان شرکت کره اند.


نظر شما :