حجت‌الاسلام محمدیان در گفتگو با ایکنا: دانشگاه اسلامی از نظر تولید علم باید در جایگاه بالایی قرار گیرد(۵-۷-۹۱)

۰۵ مهر ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۴۹۳۵ اینترنت
تعداد بازدید:۷۰۳
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: نهضت تولید علم یک موضوع محوری محسوب می‌شود و دانشگاه اسلامی از این نظر باید در جایگاه بالایی قرار گیرد و امروز شاهدیم بحمد‌الله نشاط علمی دانشگاه‌ها بسیار خوب و در مرتبه مطلوبی قرار دارد.



حجت‌الاسلام ‌والمسلمين محمديان، رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به تبيين انتظارات و توقعات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها و اوضاع امروز دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: ما و تمام مجموعه مسئولان تلاش داريم كه مطالبات مقام معظم رهبری را اجرايی كرده تا به صورت جدی در دانشگاه‌ها پياده‌سازی و عملياتی شود.

وی با بيان اين كه در اين مسير بايد همه تلاش كنيم چرا كه اين مسير، راهی طولانی و رو به تعالی است كه بايد در آن تلاش و مجاهدت‌ها صورت گيرد، عنوان كرد: ما به هيچ وجه نمی‌توانيم بگوييم در راستای اجرای منويات مقام معظم رهبری از فعاليت‌های انجام شده رضايت كامل داريم، چون همين رضايت، سبب سكون و بی‌تحركی می‌شود.

رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنين اظهار كرد: بخشی از مطالبات ايشان در آموزش‌ عالی تحقق پيدا كرده كه از نمونه‌های آن می‌توان به نهضت توليد علم، كه ايشان بيشترين تاكيد را درباره آن داشتند اشاره كرد كه امروز در دانشگاه‌ها واقعا پرچمی برافراشته است.

حجت‌الاسلام محمديان ادامه داد: نهضت توليد علم يك موضوع محوری محسوب می‌شود و دانشگاه اسلامی از نظر توليد علم بايد در جايگاه بالايی قرار گيرد و امروز شاهديم به حمد‌الله نشاط علمی دانشگاه‌ها بسيار خوب و در مرتبه مطلوبی قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود به مسائل معنوی در دانشگاه‌ها اشاره و بيان كرد: هيچ‌ جايی در كشور به ‌اندازه‌ دانشگاه‌ها بحث‌ مسائل معنوی و مسائل اسلامی نشاط و شادابی دينی وجود ندارد. بزرگ‌ترين نمازهای جماعت در كشور در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، بهترين مراسم مذهبی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود ولی اين نكته نيز فراموش نشود كه ما راضی به اين مقدار نيستيم و حتما بايد گام‌های روبه جلو و برای تعالی بيشتر در دانشگاه‌ها برداشته شود.

فضای دانشگاه بايد يك فضای مطلوب و مساعد برای رشد هرچه بيشتر دانشجويان باشد

رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاكيد بر ايجاد فضای مطلوب برای اعتراض و بيان سخن دانشجويان در دانشگاه‌ها عنوان كرد: فضای دانشگاه بايد يك فضای مطلوب و مساعد برای رشد هرچه بيشتر دانشجويان باشد. محيط و شرايط بايد طوری مهيا شود كه اگر دانشجو به مسئله‌ای اعتراض داشت بتواند اعتراض خود را بيان كند.

حجت‌الاسلام محمديان در ادامه با تاكيد مجدد بر ايجاد شرايطی برای بيان مشكلات دانشجويان گفت: اعتراض بايد گفته شود. نياز‌ها و مشكلات دانشجويان بايد در يك فضای منطقی و دوطرفه بيان شود تا اگر كسی اعتراضی دارد پاسخ آن را هم بشنود.

وی تصريح كرد: ما از مسئولان دانشگاه‌ها انتظار داريم كه هرجا اعتراضی به مسئله‌ای وجود دارد حتی اگر به نظر مسئولان اعتراض درستی هم نيست، حضور پيدا كنند و توضيح دهند. شكر خدا اساتيد و دانشجويان ما بسيار فرهيخته هستند و پاسخ‌ها را به خوبی می‌فهمند و قطعا در مواجه با يك پاسخ درست و منطقی عكس‌العمل مناسب از خود نشان می‌دهند.

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش ديگری از سخنان خود با محكوميت اقدام ناشايست و توهين‌آميز به ساحت نبی مكرم اسلام(ص) اظهار كرد: اين امر نشانه‌ای از ضعف دشمنان اسلام است كه به دليل عدم توانايی دست به اين گونه اقدامات سخيف می‌زنند.

حجت‌الاسلام محمديان افزود: اين امر از سوی ديگر حاكی از اوج غيرت و حميت مسلمانان است كه دشمنان اسلام با اين اقدام خود ناخواسته فرصتی دوباره در اختيار مسلمان قرار دادند تا اعتقادات و غيرت دينی خود را نشان دهند كه اگر در اين عرصه بتوانيم از اين فرصت‌ها استفاده كنيم و چهره نبی مكرم اسلام(ص) را آنچنان كه هست به دنيا نشان دهيم بزرگترين سود را برده‌ايم.


نظر شما :