وزیر علوم: جامعه دانشگاهی همواره پشتیبان ارزش های دفاع مقدس هستند(۹-۷-۹۱)

۰۹ مهر ۱۳۹۱ | ۰۹:۵۵ کد : ۱۴۹۴۱ اینترنت
تعداد بازدید:۷۳۲
دکتر کامران دانشجو در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ضمن محکوم کردن انتشار کاریکاتور موهن  نسبت به ارزش های دفاع مقدس در روزنامه "شرق"گفت: جامعه دانشگاهی همواره پشتیبان ارزش های دفاع مقدس هستند.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در رواق حضرت امام خمینی(ره) در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان و دانشگاهیان گفت: رمز عاقبت به خیری ولایت مداری است. اگر بخواهیم عاقبت به خیر شویم باید ولایت مدار باشیم.
وزیر علوم در ادامه ضمن محکوم کردن انتشار کاریکاتور موهن روزنامه "شرق" اظهار داشت: پیشانی بند "یا حسین"، "یا زهرا" و "یا ابوالفضل" به عنوان نماد روشنایی برای رزمندگان اسلام مطرح بوده است؛ در حالی که  دراین کاریکاتور پیشانی بند را به عنوان نماد تاریکی مطرح کرده اند.
وی ادامه داد: آمریکا بداند امروز با رسانه های همسو با خود در داخل نمی تواند ارزش های انقلاب را زیر سوال ببرد و محال است دانشگاهیان ما و عاشقان امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) و ولایت مداران ایران چنین توهین هایی را تحمل نمایند.دکتر دانشجو با اشاره به پیشرفت های علمی بی نظیر کشور در سطح منطقه و دنیا اظهار داشت: علیرغم همه تبلیغات سوئی که انجام دادند، ما با الگو گرفتن از هشت سال دفاع مقدس توانستیم در حوزه نانو فناوری،  فناوری اطلاعات، سلول های  بنیادی و میکرو الکترونیک پیشرفت چشمگیری در رتبه های جهانی داشته باشیم.
وی افزود: در حوزه نانو فناوری در سال 1388 در رتبه 16 جهانی بوده ایم که اکنون در رتبه هشتم جهانی قرار داریم و در حوزه انرژی های نو از رتبه 20 جهانی در سال 1388 اکنون به رتبه 12 جهانی رسیده ایم.
وی با بیان اینکه در سال 84 کشور ایران تنها سه دهم درصد از تولید علم جهان را در اختیار داشت، تصریح کرد: این رقم در سال 88 به هشت دهم درصد رسید؛ در حالی که در حال حاضر کشور ایران بیش از 2 درصد تولید علم جهان را در اختیار دارد.
وزیر علوم با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی 14 سال زودتر از هدف پیش بینی شده سند چشم انداز 20 ساله به مقام اول علمی منطقه دست یافته اند گفت: با سرعت رشد علمی که در ایران وجود دارد اکنون در جایگاه 16 دنیا قرار داریم و امیدواریم که در طی پنج ساله آینده به رتبه تک رقمی برسیم.
وزیر علوم با اشاره به بومی شدن دانش هسته ای و هوافضا در ایران تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند در این علوم مانع کشور ایران باشد و گفت: ما اگر در علم وفناوری حرفی برای گفتن نداشتیم نمی توانستیم در مذاکرات نیز مقتدرانه جلوی خواسته های نا مشروع دشمن بایستیم.
دکتر کامران دانشجو با اشاره به تحریم هایی که علیه کشور وجود دارد گفت: دانشجویان، انقلابی گری را افتخار می دانند وجامعه دانشگاهی در تحمل سختی ها برای ملت ایران الگو است. وی افزود: اساتید و اعضای هیئت علمی در این راستا از هزینه های اضافی در دانشگاه ها جلوگیری می نمایند.
دکتر دانشجو در خصوص اسلامی کردن دانشگاه ها نیز تاکید کرد: ما مصمم هستیم که دانشگاه اسلامی داشته باشیم و احکام الهی را در آن جاری و ساری کنیم و هرگز در فضایی که غربی ها برای ما ترسیم می کنند، حرکت نخواهیم کرد.
وزیر علوم با اشاره به تهیه 400 سرفصل علوم انسانی و ابلاغ 100 سرفصل آن گفت: در طی  دو سال گذشته به میزان 60 درصد دانشجویان دوره دکتری و 100 درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد را در دانشگاه ها افزایش داده ایم.
وزیر علوم با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت:مدیران دانشگاه ها شرایطی را فراهم نمایند تا همه افراد بتوانند در چارچوب قانون  دیدگاه های خود را در دانشگاه ها  به صورت علمی مطرح کنند اما دانشگاه سکوی تبلیغات برای کسی نیست و نمی تواند محل میتینگ های تبلیغاتی باشد.
وی در پایان بابیان اینکه در جهاد علمی مستمر و پر تلاش حرکت می کنیم، تصریح کرد: در مقابل دشمن اگر قرار باشد بمیریم، ایستاده میمیریم؛ اما ارزش های دینی و الهی را پاس می داریم.

نظر شما :