حجت الاسلام قریشی در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی در دانشگاه های کشور(۱۱-۷-۹۱)

۱۱ مهر ۱۳۹۱ | ۱۱:۴۵ کد : ۱۴۹۴۷ اینترنت
تعداد بازدید:۶۴۳
تشکیل کمیته های اقتصاد مقاومتی مهمترین ضرورت دانشگاه ها جهاد اقتصادی، پایداری و کم مصرفی ، قناعت و مقاومت محور برنامه های قرآنی دانشگاهی

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه :


تشکیل کمیته های اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها از مهمترین ضرورت هاست


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها گفت: دشمنان با توجه به نتیجه نگرفتن از همه فشارها و اقداماتشان برعلیه کشور، رو به تحریمهای اقتصادی در جهت مقابله با مردم ایران برداشته اند. با توجه به این موضوع پرداختن به تشکیل کمیته های اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها از مهمترین ضرورت هاست.


به گزارش ماوا؛ حجت الاسلام سیدمجید میرقریشی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی در دانشگاه های کشور که شامگاه 9 مهر در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هاباحضور نمایندگان قرآنی دستگاه های عضو بابررسی تشکیل شورای قرآنی دانشگاه ها و بررسی آیین نامه حفظ قرآن، برگزار شد، افزود: این دولتها در جهت فشار برمردم از ورود داوهای بیماری های خاص نیز جلوگیری می کنند که حتی در زمان جنگ نیز شاهد این موضوع نبوده ایم. لذادر هر دانشگاهی در پی تشکیل کمیته های اقتصاد مقاومتی و سوق دادن پایان نامه ها و تحقیقات دانشگاههی به این سمت هستیم.


وی ضمن محکوم کردن توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام به بیان سابقه ای از این رفتارها پرداخت و اظهار کرد: ما ضمن اعلام انزجار از رفتارهای شنیع دولت های استکباری و صهیونیستی در ضدیت با دین اسلام، به عنوان اعضایی از جامعه قرآنی دانشگاهی کشور، آمریکا و کشورهای غربی را به عنوان حامیان و ترغیب کنندگان این حرکت می دانیم .

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها شیوع و بروز رفتارهای ضداسلامی در سال های اخیر را شروع دوران جدیدی برای اسلام و نجات بشریت دانست و افزود: با پایان لیبرالیسم و کمونیست تنها نسخه نجات بخش و قابل اتکا بشریت(اسلام)در حال رونمایی است که آنهااز عصبانیت آخرین تیرهای کمان شان رابا مسخره کردن و توهین های غیرمنطقی نمایان می کنند.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: کاریکاتور وهن آمیز روزنامه شرق در ایام دفاع مقدس با نشان دادن تصویر عده ای که به رسم جبهه ها در حال چشم بند زدن هستند در ویژه نامه دفاع مقدس روزنامه شرق و ایام پاسداشت رشادت های رزمندگان اسلام هدفی جز تمسخر و توهین  به جهاد مقدس رزمندگان نیست.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها در ادامه تصریح کرد: حتی اگر ادعای عده ای  ادعا کنند این تصویر ربطی به رزمندگان ندارد را به فرض بتوان پذیرفت؛این کاریکاتور به نوعی تصویر مردم ایران را نشان می دهد که همه به هم چشم بند می زنند که این نیز توهین بزرگی به مردم شریف ایران است .

وی دوری از کارهای سخیف در جامعه رسانه ای کشور را خواستار شد و اضافه کرد: روزنامه نگاران و کسانی که ادعای دفاع از مام میهن را دارند در این برهه که فشارهای اقتصادی و رسانه ای روی کشور زیاد است و مردم نیاز به روحیه جهادی دارند و رزمندگان به عنوان نماد و الگوهای مقاومت و ایثارند؛ چه معنایی دارد که این عزیزان را در این اوضاع به عنوان آدمهایی معرفی کنیم که چشم بسته بدنبال دفاع از این کشور بوده اند یا نه.

حجت الاسلام قریشی بیان کرد: این کاریکاتور مذموم جای هیچ توجیهی را باقی نمی گذارد، امیدواریم این افراد متنبه شوند و با جامعه خود همراه شوند .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حرکت های قرآنی و ارتباط آن با جامعه دانشگاهی گفت: سیاست برنامه های قرآنی را با توجه به فرمایشات ایشان در ابتدای سال؛ برپایه جهاد اقتصادی، پایداری و کم مصرفی ، قناعت و مقاومت در برابر زورگویی دشمنان بناگذاشتیم و امیدواریم این عوامل در برنامه های قرآنی دانشگاهها لحاظ شوند .

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: حال با توجه به بخش قرآنی باید آموزه های دین را در حوزه واعدوا لهم مااستطعتم من قوه باید تئوریزه ، ترویج و بیان کنیم.

شایان ذکر است، در این حلسه کارگروه هایی جهت تدریس نهایی آیین نامه حفظ قرآن کریم در دانشگاه ها انتخاب شد تا در دستور جلسه بعدی این شورا قرار گیرد، همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه تشکیل شوراهای قرآنی در انشگاه ها تکمیل و از سوی دستگاه های عضو به دانشگاه ها ابلاغ شود .


نظر شما :