برگزاری نشست هم اندیشی مدیران هسته های گزینش کارکنان دانشگاهها و مراکز پژوهشی (۱۵-۷-۹۱)

۱۵ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۴۹۵۷ اینترنت
تعداد بازدید:۱۰۱۶
نشست هم اندیشی یک روزه مدیران هسته های گزینش کارکنان دانشگاهها و مراکز پژوهشی با حضور دکتر کامران دانشجو ،در محل سالن همایش همایش های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ درابتدای این نشست دکتر رسول ملک فر مشاور وزیر علوم و مدیر کل حوزه وزارتی در سخنانی با اشاره به برنامه ها و تعهد هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم در اجرایی کردن نظرات وزیر علوم گفت : توجه به وظایف و مسئولیت های گزینش گران ، تلاش در برگزاری دوره های آموزشی  و تعامل جدی با هیات عالی گزینش از جمله این برنامه هاست که با عنایت ویژه مسئولان وزارت علوم به ویژه شخص وزیر به بهترین شکل انجام گرفته است .

سپس مهندس محسن ضرغام مدیر کل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه ، به اهمیت گزینش در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت : برای اجرای صحیح قانون گزینش ، برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده که بازرسی منظم از هسته های گزینش دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور ، برگزاری بیش از 17 هزار نفر ساعت دوره آموزشی ویژه گزینش گران کارکنان در کلیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری از برنامه های انجام شده هیات مرکزی گزینش وزارت علوم در این خصوص بوده است .

در ادامه این نشست احمد علیزاده دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور با اشاره به اینکه اهمیت گزینش بر کسی پوشیده نیست گفت: پیشانی هر دستگاهی نیروی انسانی آن دستگاه می باشد و در نظام اسلامی دروازه ورود نیروی انسانی از طریق گزینش صورت می گیرد.

وی افزود: باید روحیه علوی را در امر گزینش زنده کنیم و آنچه را مدنظر نظام مقدس اسلامی، منویات و دغدغه مقام معظم رهبری است، باید مدنظر قرارداده و بتوانیم این شایستگی را از خود نشان دهیم که برای نظام اسلامی نیرو معرفی کنیم.
دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که در گزینش باید حیثیت افراد و عظمت نظام مدنظر قرار گیرد افزود: آبروی انسانها محترم است و اگر با کسی برخورد ناروایی شود، صرف نظر از جنبه های اجتماعی، خانوادگی و شخصی، جنبه شرعی اش را نمی توانیم پاسخگو باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در امر گزینش باید دقتهای لازم صورت پذیرد گفت: دقت در امور نشأت گرفته از قانون است و نباید نظرات شخصی و سلیقه ای خود را که با قانون هماهنگ نیست اعمال کنیم.

وی تصریح کرد: حق، قانون و مقرراتی است که از جانب نظام مقدس اسلامی معین شده و ما مجری آن هستیم، بنابراین سلیقه ها اجتهاد در برابر نص صریح قانون می باشد.
دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور در ادامه گفت: ما باید دائما به قانون مراجعه کنیم و در فهم قانون دقت کرده و سپس اعمال قانون کنیم.

وی همچنین بر امر مشورت در خصوص امور گزینش افراد تأکید نمود و افزود: باید نظرات را با یکدیگر مبادله کنیم و به جلب و کسب نظر همدیگر بپردازیم تا به یک نظر واحد برسیم.
همچنین در ادامه این نشست تعدادی از مدیران منتخب هسته های گزینش دانشگاهها و مراکز پژوهشی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است در این هم اندیشی، کارگاه آموزشی «آشنایی با مراجع قضایی» برگزار شد و به شرکت کنندگان گواهی نامه پایان دوره اعطا گردید/ع2


نظر شما :