حجت الاسلام محمد محمدیان در پنجمین جشنواره ملی علمی و کاربردی(۱۹-۷-۹۱)

۱۹ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۶ کد : ۱۴۹۷۵ اینترنت
تعداد بازدید:۶۷۷
ویژگی دانشگاه های ایران تربیت نیروهای متعهد و مسوولیت پذیر است








حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد محمدیانˈ روز چهارشنبه در پنجمین جشنواره ملی علمی و کاربردی گفت: دانشگاه ها علاوه بر تربیت نیروی متخصص باید نیروی متعهد، متدین و مسوولیت پذیر تربیت کنند که سر لوحه کارشان بندگی خدا باشد و تولید ثروت را برای تقرب به خدا دنبال کنند.


وی ضمن بیان انتظارات جامعه از دانشگاه علمی و کاربردی، برقراری ارتباط این دانشگاه با دانشگاههای بزرگ را ضروری دانست و خواستار پیگیری ایده دانشگاه کار آفرین شد.


محمدیان گفت: اگرچه در تولید علم پیشرفت خوبی حاصل شده و امتیازهای چشمگیری را کسب کرده ایم ولی برخی از ضعف های ما مانند تبدیل پژوهش ها به محصولات را باید جبران کنیم.


وی همچنین گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند در این زمینه نقش کلیدی داشته باشد و شما مدیران این دانشگاه نشان دادید که ایده هایتان قابل تجربه است و می توان دانشگاههای بزرگ را متحول ساخت.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خواستار توجه خاص دانشگاههای علمی کاربردی به شرکت های دانش بنیان شد.


محمدیان از شرکت های دانش بنیان به عنوان یک راه میانبر برای ارتباط دانشگاه با جامعه یادکرد و گفت: طبق برنامه در افق 1404 باید 50 هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم و امروز 9 هزار شرکت دانش بنیان داریم.


وی در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی راه را در این زمینه باز کرده و فرصت های جدیدی برای دانشگاهها فراهم خواهد ساخت.


محمدیان همچنین به توجه ویژه رئیس جمهوری برای الحاق آموزشگاههای فنی و حرفه ای به وزارت علوم اشاره کرد و گفت: از دو سال پیش که این آموزشکده ها از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل شد ارتباط نزدیکی میان دانشگاهها و این آموزشکده ها ایجاد شد و این ها می توانند مکمل همدیگر باشند.


وی به روسای دانشگاههای علمی کاربردی توصیه کرد که در کنار توجه به کارآفرینی دانشجویان به روحیه مسوولیت پذیری وهویت اسلامی ایرانی دانشجویان ایرانی توجه داشته باشند.


محمدیان گفت: متعهدترین اساتید را برای تدریس دعوت کنید و توجه به مباحث فرهنگی ،مسایل معنوی ،نشاط و شادابی دانشجویان یکی از مهمترین مسوولیت های روسای این دانشگاه بزرگ است.


محمدیان درمورد طرح دانش افزایی گفت: بیش از بیست هزار استاد و دانشجو در این طرح شرکت کردند که طبق نظر سنجی های بعمل آمده بسیار مورد نیاز است.


پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی و بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از ساعتی پیش در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز شده و تا بعد ازظهر با سخنرانی تعدادی از وزرای دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد داشت.


منبع: http://nahad.ir/page1/detail.php?ID=2530


نظر شما :