حجت‌الاسلام محمدیان در بازدید از نمایشگاه مطبوعات(۱۰-۸-۹۱)

۱۰ آبان ۱۳۹۱ | ۱۰:۴۲ کد : ۱۵۰۲۴ اینترنت
تعداد بازدید:۷۱۸
پیشرفت بدون دانایی‌محوری در دهه چهارم رؤیایی بیش نیست در رابطه با ترویج فرهنگ ازدواج پایدار، فقط حرف زده می‌شود انعکاس رسانه ای کرسی های آزاد اندیشی ضعیف بوده است

رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر ما دهه چهارم را دهه پبشرفت و عدالت نام‌گذاری كرديم، بايد بدانيم كه اين پيشرفت، بدون دانايی رؤيايی بيش نيست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد، حجت‌الاسلام و المسلمين محمد محمديان، رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، صبح امروز در غرفه اين خبرگزاری در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور يافت و در گفت‌وگويی در رابطه با نقش دانايی‌محوری در دهه چهارم انقلاب اسلامی با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبری بر توليد علم و فناوری با تكيه بر نيروهای بومی گفت: اگر ما دهه چهارم را دهه پبشرفت و عدالت نام‌گذاری كرديم، اين پيشرفت بدون دانايی رؤيايی بيش نيست.

وی افزود: بر اين اساس محور پيشرفت كشور ما نيز بر مبنای دانايی است و به اين لحاظ در نظام جمهوری اسلامی قدم‌های بسيار خوبی برداشته شده و بسترهای پيشرفت علمی فراهم شده است و امروز دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما از اين جهت كارنامه پرافتخاری دارند.

حجت‌الاسلام محمديان اظهار كرد: اما اگر ذره‌ای از سرعت ما در اين مسابقه و رقابت شديد پيشرفت علمی كم شود، رقبای خيلی جدی در دنيا وجود دارند كه از ما پيشی بگيرند.

وی تأكيد كرد: در واقع مهم اين است كه اين سرعت را حفظ كنيم و در عين حال افزايش دهيم. به ويژه بايد اين توليد علم در درجه اول معطوف به حل مسائل خودمان باشد و در وهله دوم توليد علم و پيشرفت را در جهت تاثيرگذاری بر تحولات جهان اسلام به كارگيريم.

حجت‌الاسلام محمديان در پايان عنوان كرد: اين مسئله سبب می‌شود تا كشورهای ديگر به خصوص كشورهای اسلامی نيز به اين باور برسند كه می‌توان در شرايط تحريم با تكيه بر نيروهای بومی به پيشرفت دست يافت و قطعاً اين علم و دانايی با اين دو جهت‌گيری كارساز و مؤثر خواهد بود.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی نهاد، حجت‌الاسلام محمد محمدیان در بازدید از غرفه پایگاه اطلاع رسانی نسیم تأکید کرد: ما در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها آماده‌ایم تا هرگونه کمکی که تشکل‌های دانشجویی برای رشد خود نیاز دارند، ارائه کرده و از آنها حمایت کنیم.

وی در ادامه افزود : تشکل‌های دانشجویی به عرصه‌ای برای بروز استعدادها نیاز دارند و مهمترین وظیفه آنها در این زمینه بسترسازی مناسب است.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان در خصوص ازدواج دانشجویی نیز گفت : بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها یک درصد ازدواج‌های دانشجویی به شکست می‌انجامد. وی تصریح کرد : با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، تلاش می‌کنیم تا این ازدواج‌ها پایدار و مستمر بماند.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان با بیان این مطلب اظهار داشت: متأسفانه در رابطه با ترویج فرهنگ ازدواج پایدار، فقط حرف زده می‌شود و هیچ اقدام عملی از سوی دولت و مجلس برای تسهیل ازدواج جوانان صورت نمی‌گیرد

"حجت‌الاسلام محمد محمدیان"  در ادامه با بیان اینکه مهمترین اقدام در شورای تحول در علوم انسانی ایجاد کارگرو‌ه‌های تخصصی در این رشته است، اظهار داشت: تا کنون 15 رشته اولویت‌دار شناسایی و کارگروه‌هایی تشکیل شده است که کار خود را در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آغاز کرده‌اند. وی افزود: تا دو سال آینده این کارگروه‌ها در عرصه علوم انسانی به نتایج خوبی در دانشگاه‌ها می‌رسند. محمدیان در ادامه گفت: هرچه قدر اساتید در زمینه ایده‌پردازی با توجه به علوم بومی تلاش کنند می‌توانیم جایگزین مناسبی برای علوم غربی یافت کنیم.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدیان امروز در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گفت: مخاطب کرسی های آزاداندیشی تشکل های دانشجویی هستند و اگر گلایه ای هم هست باید از تشکل ها شود، که چرا کرسی ها را خوب برگزار نمی کنند.

وی ادامه داد: البته کرسی های خوبی هم در سطح دانشگاه‌ها برگزار شده که انعکاس رسانه ای آن ضعیف بوده و گرنه کرسی های خوب هم در دانشگاه‌ها برگزار شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقاتم معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه متاسفانه در اطلاع رسانی ضعف داریم، تصریح کرد: علاوه بر اینکه مسئولان دانشگاه و ما در این بخش مسئولیت داریم و وظیفه مان بسترسازی و حمایت است، نتوانستیم در این بخش به طور کامل به وظیفمان عمل کنیم.


نظر شما :